גניקומסטיה הינה תופעה שכיחה הקיימת אצל גברים רבים. למעשה מדובר בחזה מוגדל שנראה כמו חזה נשי אצל גברים. מקורה של תופעת גניקומסטיה, בהתפתחות של רקמת שד ושומן אשר גורמות לגדילת החזה. גברים הסובלים מהבעיה סובלים ממבוכה רבה וינסו להסתיר את החזה שלהם בכל דרך אפשרית, על ידי לבישת חולצות רחבות, או הימנעות ממקומות כמו ים או בריכה.

גניקומסטיה - לפני גניקומסטיה - אחרי

ניתוח גינקומסטיה – המדריך המלא 

הסיבות לתופעה

גניקומסטיה מתקשרת לתגובת הרקמות להורמוני המין. סיבות נוספת לתופעה היא פגמי רצפטור אנדרוגן, בשל תורשה גנטית, עקב מחלות כליות וכבד כרוניות, במחלות כרוניות שונות, בטיפול HIV ופעמים רבות, הסיבה לתופעה אינה ידועה כלל.

ניתוח גניקומסטיה

ניתוח גניקומסטיה, הוא למעשה ניתוח הקטנת חזה לגבר. מדובר בניתוח שאינו מורכב, במהלך הניתוח מבוצע חתך קטן בגבול התחתון של העטרה, דרכו מסירים את רקמת השד הקשה ושואבים שומן שנמצא סביב גוש הרקמה הבלוטית. במקרים מסוימים קיימים עודפי עור ועל מנת להגיע לתוצאה הרצויה יש להסיר אותם. בגניקומסטיה שאין לה רקמת שד משמעותית, תספיק פעולת שאיבת שומן.

אודות ההחלמה מהניתוח

ניתוח גניקומסטיה מצריך לרוב הרדמה מלאה, אולם יש מקרים בהם ניתן לנתח גם בהרדמה מקומית, במידת הצורך. בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח יש ללבוש גופיית לחץ, על מנת להאיץ את תהליך הריפוי ולמנוע הצטברות נוזלים והפרשות באזור המנותח. הכאב לאחר הניתוח זה הוא זניח לרוב וניתן לחזור בהדרגה לפעילות רגילה ותוך מספר ימים בלבד.

ניתוח גינקומסטיה – המדריך המלא