השאיפה לנעורי נצח הייתה קיימת מאז ומתמיד, ועוד בימי יוון ורומי מצאו את הקשר ההדוק שבין סוד היופי להרמוניה, הסימטריה והפרופורציות ביחס של האיברים בגוף.

ד"ר נמרוד פרידמן, כירורג פלסטי, מבכירי הרופאים בתחום הכירורגיה הפלסטית והאסתטית בישראל, מסביר כי ניתוחים פלסטיים הפכו בעשור האחרון לפופולריים במיוחד, ומסייעים בפתרון מגוון רחב של בעיות אסתטיות שונות, החל מהרמה או הגדלת חזה, דרך שאיבת שומן ומתיחת בטן, וכלה במתיחת פנים וניתוח הרמת עפעפיים.

מטרת הניתוחים הפלסטיים היא לשפר את המראה החיצוני ובכך לשפר גם את ההרגשה הפנימית והדימוי העצמי, אך המרדף אחר השלמות עלול להוביל לעתים לציפיות בלתי ריאליות ששום ניתוח פלסטי לא יגרום לפציינט להיות מסופק מהתוצאה.

לקבל המלצות מאנשים שכבר עברו ניתוחים פלסטיים

ד"ר נמרוד פרידמן מסביר שזיהוי המניעים המובילים את הלקוח אל המרפאה מהווה את אחד מההבדלים הבולטים בין יחסי ציבור טובים של הרופא והופעה כובשת באיזו תכנית אירוח למנתח שהנו מומחה לניתוחים פלסטיים ובעל ניסיון עשיר.

לתהליך החיפוש אחר מנתח פלסטי יש חשיבות רבה, וחשוב לבחור במנתח המעניק תחושה נינוחה והרגשה שניתן לסמוך עליו לא רק במהלך הניתוח, אלא בעיקר אחריו. בנוסף לתחושת הבטן, יש להישען גם על שיקולים אובייקטיביים, היות וניתוח כרוך בסיכונים וסיבוכים כלשהם, והבטחה מצד המנתח להצלחה מוחלטת של מאה אחוזים אמורה להדליק נורה אדומה.

הדרך הפשוטה והנכונה לאיתור מומחה לניתוחים פלסטיים היא לקבל המלצות מאנשים שכבר עברו ניתוחים פלסטיים עם תוצאות איכותיות ומרשימות כמו חברים, שכנים ומכרים, או לחלופין לדלות את המידע ממעצבי שיער, קוסמטיקאיות וכדומה.

בקשו מהרופא המנתח שיציג בפניכם את תעודת המומחיות שלו

אחת מהדרכים המקובלות לחיפוש אחר מנתח פלסטי היא בעזרת רשת האינטרנט. בין אם מדובר במודעות פרסומת, הופעה מוצלחת באחד מערוצי התקשורת או רשת האינטרנט, מומלץ לבדוק את סוג התאורה, זוויות הצילום, וכן את המרחק של המצולמת מהמצלמה בשתי התמונות של ה"לפני ואחרי", תוך לקיחה בחשבון שאתר אינטרנט מרשים אינו בהכרח ערובה לרמה מקצועית טובה, וייתכן כי התמונות אינן אותנטיות או שעברו ריטוש ואו פוטושופ.

ד"ר נמרוד פרידמן מדגיש את חשיבותה של פגישת הייעוץ, וממליץ לערוך בטרם המפגש רשימת שאלות, על מנת למנוע מצב של שאלה שלא נשאלה ועניין שאינו מובן בשל שכחה, בלבול או התרגשות. חשוב לדעת, שלמעט רופאי השיניים, המוגבלים בעיסוק בתחום התמחותם בלבד, אין חוק בישראל האוסר על רופא מכל תחום לבצע ניתוחים פלסטיים.

מומחה לניתוחים פלסטיים הוא רופא שעבר התמחות בת שש שנים בתחום הכירורגיה הפלסטית, כשתעודת המומחיות מוענקת לו רק לאחר שעמד בהצלחה בכל הבחינות והדרישות. על כן, בקשו מהרופא המנתח שיציג בפניכם את תעודת המומחיות שלו כדי להיות בטוחים שאתם מפקידים גופכם בידי מי שאכן הוסמך לכך.