המונח גניקומסטיה מתאר תופעה של צמיחת חזה בולט אצל גברים, והיא קיימת אצל גברים רבים – החל בבליטה קטנה בחזה או פטמות נפוחות, ועד לחזה מוגדל הדומה בחזותו לחזה נשי. גברים רבים הסובלים מגניקומסטיה מרגישים מבוכה או חוסר נוחות, על אף שמדובר בתופעה פחות נדירה ממה שניתן לשער ובגילאים מסוימים היא אף נפוצה במיוחד.

ד"ר נמרוד פרידמן הוא בין המנתחים המנוסים ביותר בישראל בניתוחי גניקומסטיה, ומנתח בשיטה מתקדמת המאפשרת, ברוב המכריע של המקרים, להגיע לתוצאות מצויינות עם צלקת מינימלית אחת בלבד, במקום שתיים.

לפרטים נוספים, שאלות או קביעת פגישת ייעוץ אישית, אל תהסס ליצור איתנו קשר:

    נשמח לעמוד לשירותך בטלפון או דרך טופס הפניה >





    מתי גניקומסטיה יכולה להופיע לראשונה?

    סימנים ראשונים לגניקומסטיה יכולים להופיע כבר במהלך הלידה, אצל זכרים ונקבות כאחד: במהלך ההריון השליה ממירה הורמונים אנדרוגניים (זכריים) להורמונים אסטרגוניים (נקביים), אשר מועברים למחזור הדם של התינוק ובכך מובילים לגניקומסטיה. לפחות מחצית מהתינוקות הזכרים נולדים עם גניקוסמטיה, אך בשלב זה זוהי תופעה זמנית בלבד שנעלמת לאחר שבועות ספורים.

    גיל ההתבגרות
    גניקומסטיה יכולה להופיע בגיל ההתבגרות עקב שינויים הורמונליים: לעיתים היא מופיעה בטווח גילאים צעיר של 10-12 אך לרוב היא מתרחשת בגילאים מאוחרים יותר, ובעיקר בסביבות גיל 13-14.
    סימנים לגניקומסטיה יכולים להופיע אצל כ-70 אחוז מהנערים בגיל ההתבגרות. עם זאת, חשוב לציין כי גניקומסטיה המופיעה בגיל ההתבגרות יכולה להיעלם מעצמה ללא כל טיפול, לכן אין זה מקובל לטפל בבני נוער הסובלים מהתופעה מבלי להמתין פרק זמן של שנתיים לפחות. לאחר גיל 17 תופעת הגניקומסטיה נשארת בשיעור של עד 20 אחוז מהנערים.

    גיל המעבר
    כשגברים מגיעים לגיל מתקדם, הם חווים שינויים הורמונליים: רמות הטסטוסטרון יורדות והיחס בין הורמונים זכריים ונקביים משתנה בהתאם. בשל השינויים האלו גניקומסטיה היא תופעה נפוצה בגילאים מבוגרים. מחקרים מעידים כי גניקומסטיה יכולה להופיע בקרב 25 אחוז מהגברים בגילאי 50-69.

    גינקומסטיה משמעותית - 1לגלריית תמונות לפני ואחרי ניתוח גניקומסטיה לחץ כאן

    ניתוח גניקומסטיה

    גניקומסטיה עלולה לגרום לתחושות של חוסר ביטחון אצל גברים רבים. לכן, למרות שאינה מוגדרת כמחלה, וברוב המקרים אינה מהווה סיכון בריאותי, רבים מעוניינים בניתוח גניקומסטיה כדי לשנות את מראה החזה לשטוח ו"גברי" יותר.
    ניתוח גניקומסטיה כולל שאיבת שומן והוצאה של רקמת שד עודפת, במידת הצורך, המתבצעות דרך חתך זעיר בין העור לעטרת הפטמה.

    מתי מקובל לערוך ניתוח
    דור חדש של גברים בעלי מודעות אסתטית הביא לרצון הולך וגובר בניתוחים אסתטיים אצל גברים. עקב כך, ניתוחי גניקומסטיה הפכו לפופולריים יותר מאי פעם. ישנו מגוון רחב של גברים המעוניין לערוך ניתוח גניקומסטיה עקב סיבות שונות – החל מחזה "נשי" ועד לפטמות גדולות יתר על המידה.
    על אף שההליך הפך למקובל עם חלוף השנים, עדיין רצוי להמתין עם הניתוח עד לאחר גיל 18, היות וגניקומסטיה בגיל ההתבגרות, כאמור, היא לעיתים תופעה זמנית הנמשכת עד שנתיים בלבד. עם זאת, בני נוער הסובלים מגניקומסטיה למשך תקופה העולה על שנתיים וסובלים בשל כך מבעיות דימוי עצמי, יכולים להתייעץ עם כירורג פלסטי מומחה לגבי אפשרויות ניתוח.

    זמן ההחלמה
    ניתוח גניקומסטיה אורך לרוב בין שעה לשעתיים ודורש שעות בודדות של התאוששות, לאחריהן ניתן לתפקד באופן עצמאי. לאחר הניתוח ניתן לשוב לפעילות פיזית שגרתית, אולם יש צורך בלבישת גופיה מיוחדת צמודה והדוקה ללא הפסקה למשך חודש, על מנת לסייע בזירוז? הנוזלים והבצקות.
    כמו בכל התערבות כירורגית, חשוב להתייעץ עם מנתח פלסטי מומחה בעל ניסיון רב בתחום, ולקבל את המידע המלא לפני שמגיעים להחלטה בנוגע לניתוח.

    לחץ כאן כדי לקרוא על ההבדל בין גניקומסטיה לשומן בחזה