גם גניקומסטיה וגם הצטברות שומן בחזה עלולים לגרום לגבר לפתח חזה בעל מראה נשי, אך למעשה מדובר בשני מצבים שונים. למרבה המזל בשני המקרים ניתן לטפל. הנה כל הפרטים.

על ההבדל בין גניקומסטיה לשומן בחזה

הצטברות של שומן באזור החזה, המוכרת גם בשם ליפומסטיה, יכולה להיות תוצאה של עודף משקל, או פיזור משקל לא אחיד אצל הגבר. כתוצאה מכך מראה השדיים עלול להיות נשי, כאשר מקור הנפח העיקרי הוא הצטברות שומן באזור.
במקרים אלו פעילות גופנית, בניית תפריט מאוזן וליווי של תזונאי/ת יכולים לסייע להגיע למשקל מתאים, ובחלק מהמקרים מצבורי השומן באזור החזה ייעלמו גם הם.
יחד עם זאת, במקרים אחרים גם לאחר ההגעה למשקל היעד יוותר מצבור "שומן עיקש" באיזור החזה, אשר יגרום למראה חזה נשי.

גניקומסטיה מתייחסת למצב בו אזור החזה הינו בעל מראה נשי ללא קשר, או בנוסף, להצטברות שומן באזור, וזאת כתוצאה מהתפתחות בלוטות החלב בשד הגברי. מצב זה יכול להיות כתוצאה מחוסר איזון הורמונלי, עם זאת במרבית המקרים סיבת היווצרות הגניקומסטיה אינה ברורה, או קשורה לנטיה גנטית מולדת.
במקרים נדירים גניקומסטיה יכולה להופיע גם כתוצאה משימוש בתרופות מסוימות, בסמים, בסטרואידים, כתוצאה מגידול באשכים, או צריכה מופרזת של אלכוהול. אך כאמור, אלו מיעוט מהמקרים, ולרוב סיבת התופעה אינה ידועה.

גניקומסטיה יכולה להופיע כבר בגיל ההתבגרות – כמחצית מבני הנוער עלולים לסבול ממנה בשלב זה או אחר של גיל ההתבגרות, וכשני שליש מהגברים עלולים לסבול במידה כזו או אחרת של גניקומסטיה בגיל העמידה.
בעת בדיקה ניתן לחוש בגוש מוצק יחסית מתחת לאזור הפטמה והעטרה, כאשר האזור עלול להיות אף רגיש למגע או אפילו כואב.

ד"ר נמרוד פרידמן הוא בין המנתחים המנוסים ביותר בישראל בניתוחי גניקומסטיה, ומנתח בשיטה מתקדמת המאפשרת במרבית המקרים להגיע לתוצאות מצויינות עם צלקת מינימלית אחת בלבד, במקום שתיים.

לפרטים נוספים, שאלות או קביעת פגישת ייעוץ אישית, אל תהסס ליצור איתנו קשר:

    נשמח לעמוד לשירותך בטלפון או דרך טופס הפניה >





    כיצד ניתן לטפל במראה החזה

    למרבה המזל את שני המצבים – הצטברות שומן עיקש בחזה, או גניקומסטיה, (ולעתים רבות – שילוב של שניהם), ניתן לפתור בצורה זהה ופשוטה יחסית, באמצעות ניתוח גניקומסטיה.

    בניתוח זה מבצעים חתך קטן בחלק התחתון שבין העטרה לעור, ומסירים את עודפי השומן, ובמידת הצורך גם רקמת שד עודפת. תהליך זה מאפשר להשיג את המראה השטוח המבוקש, ואזור החזה יהיה אסתטי עם צלקת מינימלית בלבד מתחת לעטרה.

    לעיתים נדירות, נותרים עודפי עור באזור, אך הם בדרך כלל מתכווצים תוך כשנה ללא צורך בטיפול נוסף. עם זאת, במקרה הצורך, ניתן גם להסיר עודפי עור בניתוח נוסף, כאשר התוכנית הטיפולית תקבע בשיתוף עם הרופא המנתח.

    ההבדל בין גניקומסטיה לחזה שומני - דוגמא לגניקומסטיה משמעותית

    ניתוח גניקומסטיה – תמונות לפני ואחרי

    האם ניתן לטפל בגניקומסטיה בלי ניתוח?

     

    ניתוח לתיקון גניקומסטיה יכול להתבצע על ידי כירורג פלסטי בלבד, כאשר מומלץ לבחור במנתח בעל נסיון רב בתחום.
    נשמח לעמוד לשירותך בטלפון 03-7208947 או דרך טופס הפניה באתר >