מראה החזה שלנו, גודלו ומידת הזקיפות שלו מושפע מגורמים רבים – גנטיקה, מצב הורמונלי, לידות והנקה, גיל, משקל ואפילו תזונה. גורמים כגון גנטיקה וגיל אמנם אינם בשליטתנו, אך האם יש אפשרות להשפיע על מראה החזה באמצעות שינוי הרגלים, או אמצעים לא פולשניים? האם ניתן להגדיל את החזה באופן טבעי ולהגיע לתוצאות משביעות רצון? במדריך הקצר הבא ריכזנו את השיטות המוכרות להגדלת חזה ואת התוצאות שלהן תוכלו לצפות.

גלולות למניעת הריון ותוספי תזונה

רקמת השד מושפעת מהורמונים, ואכן, אחת מתופעות הלוואי האפשריות של גלולות למניעת הריון יכולה להיות הגדלה מתונה של החזה. יחד עם זאת תופעת הלוואי של גדילת החזה אינה מופיעה אצל כל מי שנוטלות גלולות, אלא רק אצל חלקן, וגם אם כן – השינוי בדרך כלל הוא מינורי ולעתים מופיע רק לאחר תקופת שימוש ממושכת.לצד גלולות, ישנם גם תוספים צמחיים המכילים פיטואסטרוגן, המחקה את הורמון האסטרוגן, שאף הוא עשוי לעודד גדילה של רקמת השד. גם כאן – השינוי, אם בכלל, יהיה קטן.

חשוב לזכור שעל ידי נטילת גלולות או תוספי תזונה אי אפשר באמת להבטיח את התוצאות המבוקשות, וכי לכל תרופה או תוסף שאנו נוטלים יש גם תופעות לוואי. כך למשל אחת מתופעות הלוואי של תוספת אסטרוגן, או פיטואסטרוגן , הינה עלייה בסיכון ללקות בסרטן השד. לכן, לפני נטילה של תרופה או תוסף חשוב לקבל ייעוץ רפואי מלא ולשקול היטב את ההשלכות.

שינוי תזונתי

בדומה להשפעת הגלולות, קיימת הנחה שצמחים מסוימים, כגון סרפד, סויה או חילבה, הכוללים חומרים כגון פיטואסטרוגן, יעוררו את רקמת השד להתפתח ולגדול.
אך במבחן המעשה, גם כאן השינוי שמושג אינו מוביל להגדלה ניכרת לעין של רקמת השד, אם בכלל, ולעיתים כרוך גם בסיכונים שונים ובתופעות לוואי בדומה לתופעות הלוואי של האסטרוגן. בנוסף שינוי התזונה יכול להשפיע על תחושת הרווחה שלנו, לגרום לעלייה במשקל ולהשפיע על מצב העור. לכן, אם מחליטים לנסות לבצע שינוי תזונתי חשוב להיות ערים להרגשה שלנו ולמצב הגופני הכללי שלנו, להתייעץ עם גורם מקצועי כדי לוודא שהתזונה מאוזנת ולא לפתח ציפיות גדולות בנושא – ברוב המקרים לא יהיה כל שינוי, וגם אם כן – הוא כנראה לא יהיה ניכר לעין ולא יוביל להגדלה המיוחלת בגודל החזה.

תרגילי התעמלות

פעילות גופנית היא תמיד דבר מבורך. לצד חיטוב הגוף היא גם מחזקת את המערכת החיסונית ומשפרת את תחושת הרווחה האישית שלנו. אך מלבד השפעות חיוביות אלו, יש הטוענים כי תרגילים מסוימים אף יכולים להגדיל את החזה ולשפר את המראה שלו. תרגילים אלו נועדו לחזק את השרירים הנמצאים מאחורי רקמת השד – שרירי החזה, וגם שרירי הגב והכתף. הכוונה היא ליצור מראה מוצק יותר ולשפר את היציבה של הגוף וכך גם לשפר את מראה החזה.
תרגילי התעמלות מעין אלו בהחלט מומלצים ויכולים לשפר מעט את מראה החזה ואת היציבה של הגוף, וכך ליצור צללית נאה יותר. עם זאת, תרגילים אלו לא יוכלו להשפיע על נפח החזה ולא יובילו להגדלה משמעותית שלו, שכן רקמת השד עצמה היא רקמה שומנית ולא רקמת שריר.

הגדלת חזה בשומן עצמי

השיטות שתוארו לעיל יכולות אולי להשפיע במעט על מראה החזה, אך הן לא יובילו לשינוי משמעותי, ולאורך זמן, בגודל שלו. עם זאת, קיימת שיטה להגדלת החזה המאפשרת להשיג את התוצאות המבוקשות גם ללא שימוש בשתלים, על ידי שימוש בשומן עצמי.

בתהליך זה שואבים מהאישה שומן ממקום אחר בגוף, כגון מהירכיים או מהבטן, ומזריקים אותו לאזור השד. מכיוון ששומן זה אינו זר לגוף, הוא משתלב היטב ברקמה הקיימת ומאפשר ליצור מראה מלא יותר תוך שמירה על המגע הטבעי של השד.

דרך פעולה זו תהיה אידאלית עבור מי שמעוניינת במילוי קל ועיצוב של השד, כמו למשל לאחר לידות והנקות. שומן עצמי משמש גם בניתוחים הכוללים שילוב של שתל – כך למשל נשים המעוניינות בהגדלה משמעותית יותר, או בהרמה של השד בשילוב הגדלה, יכולות לשלב בין שתי השיטות. הטכניקה המשולבת של השומן העצמי והשתל מאפשרת לבצע הגדלת חזה במראה טבעי יותר, לתקן א-סימטריות בשדיים ולעצב את השד תוך שמירה על מראה ותחושה טבעיים.
למידע נוסף אודות הגדלת חזה בשומן עצמי

לסיכום – עדיין לא נמצא "פתרון הקסם" שיאפשר להגדיל את החזה באופן טבעי ללא התערבות של מנתח פלסטי, אולם באמצעות הגדלת חזה בשומן עצמי ניתן לצמצם את השימוש בשתלי סיליקון, או אף להימנע ממנו כליל, והתוצאה נראית ומרגישה טבעית ביותר.

הגדלת חזה במראה טבעי 17גלריית תמונות לפני ואחרי ניתוח הגדלת חזה

לחצי כאן כדי לקרוא על השיטות השונות לביצוע ניתוח הגדלת חזה, וההבדלים ביניהן