אם החלטת לעבור ניתוח להגדלת חזה, בוודאי כבר התחלת להתעניין בנושאים כגון הליך הניתוח, ההחלמה והתוצאות הצפויות. אך כדי להשיג תוצאות משביעות רצון מבחינתך, חשוב מאוד להתייחס לגורם נוסף – בחירת גודל השתלים.

כיצד בוחרים בשתל ואיך אפשר לדעת שגודל השתל מתאים עבורך? על כל אלו ועוד במאמר שלפניכן.

 

הגדלת חזה -מידות שתלים

לגלריית תמונות לפני ואחרי הגדלת  חזה

 

מה חשוב לדעת על שתלים להגדלת חזה

למידות, לפרופורציות ולסוג השתל יש חשיבות גדולה במראה הסופי של השדיים שלך.

כמה דברים שחשוב לדעת בנושא:

  • סוג השתלים: השתלים לא נועדו להגדיל את החזה בלבד, אלא תורמים גם לעיצובו. כיום נהוג להשתמש בשתלים עגולים בלבד, כאשר ניתן לבחור בין שני סוגי שתלים עיקריים:
    – שתל בעל פרופיל גבוה – גובה השתל גדול ביחס לרוחבו ולכן הוא מאופיין במראה בולט יחסית (פוש-אפ).
    – שתל בעל פרופיל נמוך – בשתל זה גובה השתל נמוך ביחס לרוחבו.
    עוד על סוגי שתלים ניתן לקרוא פה
  • נפח: גודלו של השתל נמדד בסנטימטר מעוקב (CC), כאשר ככל שהשתל גדול יותר כך הנפח עולה בהתאם.
    יחד עם זאת הנפח כשעצמו לא מהווה אינדיקציה יחידה לתוצאה הסופית מאחר והמראה מושפע מגורמים רבים נוספים. כך לדוגמה, שתל של 300 CC יכול להיות ברוחב 13 ס"מ וגובה 3 ס"מ, ואז יתקבל חזה יותר רחב ופחות בולט, או ברוחב של 9 ס"מ ובגובה של 7 ס"מ כך שיווצר מראה פוש אפ עם מרווח גדול בין השדיים.
    הגודל וצורת השדיים מושפעים מסוג השתל, נפחו, שיטת הניתוח (מעל או מתחת לשריר), מבנה גופך האינדיווידואלי ועוד. מנתח פלסטי מיומן ידע לסייע לך לבחור באופציות הנכונות ביותר עבורך.

לא רק המראה קובע

נכון, המראה חשוב והוא למעשה הסיבה העיקרית לביצוע ניתוח פלסטי, אולם ישנם גורמים נוספים שחשוב לקחת בחשבון כאשר בוחרים בגודל השתל לניתוח הגדלת חזה. לפעמים נכון "להתפשר" מעט על המראה הנחשק לטובת פרקטיות וחשיבה לטווח הארוך.

שני גורמים חשובים שכדאי לקחת בחשבון בהקשר זה:

  • התאמה לסגנון החיים שלך: שתלים גדולים מדי לא תמיד הולמים אורח חיים דינמי וספורטיבי ועלולים לפגוע בהנאה מפעילויות ספורטיביות ואתגריות.
    השתל אינו אמור לגרום לך תחושת אי-נוחות או למנוע ממך להשתתף בפעילויות האהובות עלייך. גודל השתל צריך להתאים לאופי החיים שלך ולאפשר לך ליהנות מגופך וממראהו.
  • חשיבה לטווח הארוך: גם אם המראה הנחשק ביותר בעיניך הוא חזה גדול מאוד ובולט למרחקים, וגם אם אכן הגדלת חזה מהסוג הזה תיראה עלייך מצויין בשנים הקרובות, הרי שחשוב לקחת בחשבון גם את השתנות הגוף והחזה עם השנים.
    ככל שמשקל החזה גדל, כך גוברת גם הנטיה שלו לצנוח עם השנים והלידות. בנוסף שתל בפרופיל גבוה מדי, שיכול להראות מצויין לאחר הניתוח, עלול לבלוט מבעד לרקמת השד בגילאים מאוחרים יותר, עם ההידלדלות הטבעית של רקמת השד.

 

לסיכום, בחירת גודל השתל צריכה להיעשות בהתאם לרצונות שלך, תוך התחשבות בהתאמה לאורח החיים שלך ובמבנה גופך האינדיבידואלי. לכן חשוב להתייעץ עם מנתח פלסטי מיומן, בעל ראיה אומנותית כוללת ונסיון רב בניתוחי עיצוב חזה, ולא להסס או להתבייש לשאול שאלות בפגישות היעוץ וההכנה טרם הניתוח.

לחצי כאן כדי לקרוא את תוצאות המחקר אודות צורת השד האידיאלית