בניגוד לשנים עברו, כיום ישנן מספר שיטות להגדלת חזה, כאשר הנפוצה שבהן הינה הגדלה באמצעות שתל (מעל או מתחת לשריר), ובנוסף – הגדלה באמצעות הזרקת שומן עצמי, והגדלה היברידית המשלבת שתל עם הזרקת שומן.
על ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות האלו – במאמר שלפניך.

הגדלת חזה באמצעות שתל

בקצרה: הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון מהדור החדש
מתאים בעיקר: למי שמעוניינת בהגדלה משמעותית של החזה, או במראה פוש-אפ.

 

הגדלת חזה במראה טבעי

לגלריית תמונות לפני ואחרי הגדלת חזה

 

הגדלה באמצעות שתלים היא השיטה הוותיקה והנפוצה יותר להגדלת חזה. לאחר שהצטברו עשרות שנות ניסיון בתחום, זהו הליך מוכר ביותר, שכאשר הוא נעשה על ידי מנתח פלסטי מיומן, מניב תוצאות מרשימות.
בזכות המגוון הרחב של סוגי השתלים ניתן להתאים את השתל על פי מבנה גופה, רצונה וצרכיה של כל אישה.
השילוב בין פרופורציות השתל, נפחו וסוג המילוי יקבע את המראה הסופי של השד, כאשר התוצאה הסופית יכולה להיות מראה פוש-אפ בולט או מראה טבעי יותר.

לצד בחירת השתל, כירורג פלסטי מומחה ידע גם לבחור במיקום המתאים לשתל, כאשר ישנן שתי אפשרויות:

  • מיקום השתל מעל השריר
    בהגדלת חזה באמצעות שתל הנמצא מעל השריר (Subglandular), השתל ממוקם בין שריר החזה לבין רקמת השד.
    למיקום זה כמה יתרונות מרכזיים: הליך הכנסת השתל יהיה פחות פולשני, ההחלמה צפויה להיות קלה יותר והשדיים אינם נוטים להתעוות או לנוע בעת הפעלת שרירי החזה.
    עם זאת, גישה טיפולית זו לא תתאים לנשים רזות מאוד, שאין באזור החזה שלהן די רקמה כדי לכסות את השתל. אם בכל זאת אישה רזה מאוד תבחר בדרך זו, ייתכן כי קצוות השתל יהיו בולטים ויצרו מעין מראה של קפלים (Rippling), ומראה ומגע החזה יהיו פחות טבעיים.
  • מיקום השתל מתחת לשריר
    שיטה זו (Submuscular) תתאים במיוחד לנשים רזות, ובמסגרתה ממקמים את השתל מתחת לשריר כך שהשריר מכסה את החלק העליון של השתל. דרך זו תאפשר לטשטש את גבולות השתל ותיצור מראה טבעי יותר ופחות כדורי.
    אך מלבד היתרונות הרבים, לשיטה זו יש גם חסרונות – ניתוח מסוג זה מחייב חיתוך בשריר החזה והחלמה איטית יותר.
    במקרים מסוימים, כאשר מפעילים את שרירי החזה, השדיים עלולים להתעוות ולנוע לצדדים בצורה לא טבעית.

הגדלת חזה בשומן עצמי

בקצרה: הגדלה באמצעות הזרקת שומן עצמי
מתאים בעיקר: למי שמעוניינת בהגדלה קלה של החזה במראה ומגע טבעיים. למי שלא מעוניינת להכניס שתל (גוף זר) לגופה.

בשנים האחרונות, לצד השימוש בשתלים, פותחה שיטה חדשה ופולשנית פחות – הגדלת חזה ללא שתל באמצעות שומן עצמי.
בשיטה זו נשאב במהלך הניתוח שומן עצמי מאזורים שונים בגוף, כגון הבטן או הירכיים. לאחר תהליך עיבוד קצר המתבצע בו במקום בחדר הניתוח, מזריק המנתח הפלסטי את השומן סביב השד כדי להגדיל את הנפח שלו ולעצב את מראהו לפי בקשת האישה. ההחלמה קלה יחסית, ללא צלקות על החזה, וללא צורך לבצע בדיקות מעקב אחר מצב השתל לאורך השנים.

לשיטה טיפולית זו יש עוד יתרון מרכזי: מכיוון שנעשה שימוש במאגרי השומן של גוף האישה עצמה, אין הכנסה של גורם זר לגוף (השתל). בזכות הליך זה, אין סיכוי להתפתחות תגובה של הגוף לשתל ולהתפתחות של קופסית, או להופעת מחלת ה-BIA –ALCL.

התוצאה שמתקבלת תהיה בדרך כלל טבעית יותר לעומת שימוש בשתל, והיא יכולה להיות אידיאלית עבור נשים שעברו לידות והנקות וחוו ירידה מתונה בנפח השד. בנוסף, שימוש בשומן עצמי גם מאפשר להיפטר ממאגרי שומן לא רצויים בגוף וכך לפסל את מראה השדיים והגוף על פי בקשת האישה.

עם זאת, לצד היתרונות הרבים של שימוש בשומן עצמי, חשוב גם להכיר את מגבלותיה של שיטה טיפולית זו. הגדלה באמצעות שומן עצמי מאפשרת להגדיל את החזה בחצי מידה עד מידה אחת, וחשוב לקחת בחשבון כי חלק מהשומן המוזרק לשד נספג על ידי הגוף. בשל כך, את התוצאה הסופית ניתן לראות רק כמה חודשים לאחר הניתוח, וייתכן כי יעלה הצורך לחזור על ההליך שוב כדי לקבל את המראה הרצוי.
נקודה נוספת למחשבה – שאיבת שומן אפשרית כאשר ישנם מאגרי שומן לשאוב מהם. על כן, היא לא תתאים לנשים רזות שאין להן עודפי שומן.

הגדלת חזה היברידית

בקצרה: הגדלה באמצעות שילוב של שתל והזרקת שומן עצמי
מתאים בעיקר: למי שמעוניינת בהגדלה משמעותית של החזה, במראה ובמגע טבעיים.

הגדלת חזה היברידית משלבת בין יתרונות השימוש בשתל לבין אלו של השומן עצמי. היא מתאימה מאוד לנשים המעוניינות להגדיל את החזה ביותר ממידה אחת, אך חשוב להן מאוד לשמור על מראה ומגע טבעיים ככל הניתן.
הליך זה יכול גם להיות אידיאלי עבור נשים המעוניינות לתקן אי סימטריה קלה בשדיים, או למלא את נפח החזה באזורים מסוימים.
כדי ליצור את המראה המבוקש יעשה שימוש בשתלים שיוסיפו את עיקר הנפח הרצוי, ובמקביל ייעשה שימוש גם בשומן עצמי, שיאפשר להגדיל עוד קצת את החזה, לעצב את המראה שלו, ולטשטש את גבולות השתל.

לסיכום

בחירת שיטת ההגדלה המתאימה ביותר מושפעת מרצונותיה של האשה, נתוניה הפיזיים, וחשוב לא פחות – ניסיונו בפועל של המנתח הפלסטי בשיטות הניתוח השונות.
לקביעת פגישת ייעוץ עם ד"ר נמרוד פרידמן: 03-562-6464

לחצו כאן כדי לקרוא את תוצאות המחקר אודות צורת השד האידיאלית