מהי הגדלת חזה מוצלחת בעיניך?

הגדלת חזה מוצלחת היא הגדלת חזה שבראש ובראשונה האשה אוהבת.
האשה באה אלי עם בקשות ועם רצונות. מה שחשוב שהיא תקבל תוצאה שאתה היא תחיה בשלמות לאורך הרבה שנים. אין מצב שבו יש לי בעלות מוחלטת על אידיאל היופי ואני בא וקובע מה התוצאה הכי יפה.
האשה היא זאת שצריכה לקבוע מה היא אוהבת, ואחרי שהבנתי ממנה מה היא רוצה, המטרה והתפקיד שלי זה להגשים את המשאלות שלה.

האם יש שיקול חשוב בבחירה לעבור ניתוח הגדלת חזה שמרבית הנשים לא נותנות עליו מספיק את הדעת?

אני חושב שאחד הדברים החשובים זה פקטור הזמן. הרבה מאוד נשים מגיעות, בעיקר הנשים היותר צעירות, ואומרות – אני רוצה חזה יותר גדול ולא חושבות מה יקרה לאורך שנים.
אנחנו צריכים לזכור שהמראה שאנחנו נקנה לשד זה מראה שילווה את האשה למשך הרבה מאוד שנים,
דבר שני, אנחנו צריכים לחשוב גם על כך שהשתל עצמו משפיע על השד. ולכן אנחנו רוצים לבחור את השתל אתו הגוף שלנו יחיה בשלמות במשך תקופה ארוכה מאוד.

האם יש לך דוגמא למקרה מרגש במיוחד ששינה את חיי המטופלת?

מקרים כאלו לא חסרים. אני זוכר דוגמא אחת של אשה שבאה אלי לניתוח לאחר שנכוותה בחזה בגיל צעיר וכתוצאה מהכוויה שד אחד בכלל לא התפתח לה. לאחר ניתוח מורכב הצלחתי להחזיר לה מראה שד כמעט טבעי לחלוטין וחייה השתנו.
אני זוכר מספר רב של בנות צעירות שהגיעו אלי, ופה אנחנו פחות מדברים על מקרים של הגדלה גרידא, אלא יותר על מקרים של חוסר סימטריה משמעותי וחזה שהתפתח בצורה לא תקינה. במקרים האלו ברגע שאתה מעניק לאותה נערה מתבגרת שד שהוא יפה וטבעי, אתה רואה איך החיים שלה משתנים, איך הבטחון העצמי שלה פורח. היא מרגישה הרבה יותר נוח להשתתף בפעילויות אחרות כמו ים, בריכה, התעמלות, לפתח מערכת יחסים עם בני זוג. השינוי הוא שינוי מדהים.

 

תמונת לפני ואחרי - הגדלת חזה לאחר לידה

לגלריית תמונות לפני ואחרי ניתוח הגדלת חזה

אלו מגמות וטכנולוגיות לניתוח הגדלת חזה יצברו לדעתך תאוצה בשנים הקרובות?

יש שני דברים מאוד מעניינים שקורים בתקופה האחרונה. אחד זה שינוי בתכונות השתלים – קיימים היום שתלים שיודעים להתנהג בצורה הרבה יותר טובה, גם מבחינה של תזוזת הסיליקון והתנועתיות שלו, כך שמקבלים תוצאה יותר טבעית, וגם מבחינת המרקם. מקבלים מרקם שבנוי במיוחד עמ"נ להתאים לגוף שלנו ולכן התגובה של הגוף שלנו כנגד אותם שתלים היא משמעותית יותר נמוכה ממה שהיה בעבר.
והטרנד השני המאוד מעניין וחשוב זה שימוש יותר ויותר בהזרקות שומן להגדלת חזה. שומן שנלקח מהאשה עצמה, ממקומות שהיא פחות רוצה כמו בטן וירכיים, והזרקה שלהם לשד. כאשר הדבר הזה מבוצע זה מאפשר לנו כמה דברים:
א. שד שבנוי מרקמה טבעית ולכן הוא רך יותר ומשתנה עם השנים בהתאם לשינויים של הגוף שלנו.
ב. אם אנחנו מחליטים להשתמש בשתלים, אנחנו יכולים להשתמש בשתלים קטנים יותר. שתלים קטנים יותר משמעותם – פחות סיבוכים ופחות בעיות.

מהם הקווים האדומים שלך?

אנחנו צריכים לזכור שכירורגיה פלסטית היא מקצוע ברפואה ואותם כללים שחלים על הרפואה הכללית חלים גם על כירורגיה פלסטית. זאת אומרת שאנחנו צריכים להימנע מלעשות פעולות שיכולות להזיק למטופלת ואם אנחנו מדברים על הגדלת חזה – אשה שמבקשת שתלים שהם לא במידה המתאימה לה, שתלים שהם גדולים מאוד למשל, הניתוח יגרום לה נזק לאורך זמן. זה משהו שאני לא אעשה. אם יש לנו מקרה של נשים הסובלות ממחלות רקע, כאלה או אחרות, שהניתוח עצמו יכול לסכן אותן – כמובן שאסור לעשות.
הניתוחים בכירורגיה פלסטית הם ניתוחים שנעשים מתוך בחירה, הם לא ניתוחים שיש הכרח רפואי לעשות אותם. לכן צריכים לעשות את הניתוחים האלה לאנשים אנשים בריאים שאנחנו יודעים שהניתוח לא מסכן אותם ולו במעט.

האם יש טרנדים שאתה באופן אישי פחות מתחבר אליהם?

אני חושב שהטרנדים שמתעסקים במראה פחות טבעי זה דברים שאני פחות מתחבר אליהם, ואני שמח שיותר ויותר נשים נוטשות את הטרנדים האלו.
דוגמא אחת למשל זה שתלים שאנחנו קוראים בשפתנו – "בפרופיל גבוה,, שנותנים מראה שהוא פוש-אפ.
טרנד אחר הוא חזה שהוא מאוד מאוד גדול ושתלים מאוד גדולים.
שני הטרנדים האלו אולי נותנים תוצאה שיכולה להיות חביבה לזמן קצר אבל לאורך הזמן התוצאה תהיה לא טבעית, והם יכולים לפגוע במראה השד. שתלים בפרופיל מאוד גבוה נוטים גם הרבה פעמים להסתובב ולהתהפך, כך שאלו דברים שמאוד רצוי להימנע מהם.

כמי שמנתח שנים רבות, האם אתה חש שינוי בגישה שלך לגבי הניתוח לאורך זמן?

מה שהשתנה זה בעיקר הבחירה בסוג השתלים. בשנים הקודמות השתמשתי המון בשתלים אנטומיים מכיוון שלדעתי שתל אנטומי זה שתל שנותן את התוצאה הטבעית ביותר. לאור השינויים בעולם וההופעה של אותה ALCL , קרי אותה לימפומה הקשורה לשתלים מחוספסים, הפסקתי להשתמש בשתלים אנטומים, משום שכל השתלים האנטומיים הם שתלים מחוספסים. ביחד עם זה, מאחר והגיעו היום שתלים עגולים מתקדמים יותר, עברתי להשתמש בשתלים עגולים בטכנולוגיה החדשה והמתקדמת שיש היום.

מהם העקרונות העיקריים המנחים אותך בכל ניתוח

יש שלושה דברים מאוד חשובים כאשר אנחנו עושים ניתוחים פלסטיים.
דבר אחד זה משהו שלמדנו ברפואה בתחילת דרכנו שנקרא בלטינית "פרימום נון נוסרה", קרי – בראש ובראשונה אל תזיק. זאת אומרת אני צריך לבחור את הניתוח, את השתלים, את טכניקת הניתוח, שתגרום מינימום סיכון לסיבוכים ומינימום סיכון לפציינטית.
דבר שני – להגשים את הציפיות, האשה מגיעה אלי עם חלום, עם שאיפה, והמטרה שלי, במידה וזה אפשרי – להגשים את החלומות שלה.
הדבר השלישי שחשוב לנו מאוד זה לעשות את הפעולה שאנחנו יודעים שתחזיק לאורך כמה שיותר זמן. ניתוח זה לא אירוע חד פעמי, זה לא קניה של ג'ינס, זה לא טיפול הזרקה לפנים. זו תוצאה אתה האשה חיה עשרות שנים, ואנחנו רוצים לעשות זאת על ידי בחירה נכונה של טכניקה ושתלים, כך שהניתוח יחזיק לנו כמה שיותר שנים.

 

מבוסס על ראיון עם ד"ר נמרוד פרידמן, מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית