בוטוקס, או בשמו המדעי-בוטולינום טוקסין, מונע תזוזה של השרירים אליו הוא מוזרק ורופאים מומחים נעזרים בו כדי לשמר את מראה העור, לשפר את מראה הפנים ולרכך את הקמטוטים המופיעים בו.

כיצד הבוטוקס יכול לסייע בגילאים שונים?

תאריך הלידה שלנו אינו מעיד בהכרח על מצבנו הגופני או על מצב העור שלנו. לכן, כאשר שוקלים טיפול אסתטי כלשהו, חשוב להתייחס למראה העור ולתחושה של האדם עצמו. ישנם אנשים שהקמטים הראשונים מופיעים אצלם כבר בגילאי ה-20, ואילו אצל אחרים יופיעו סימני הגיל רק בסוף שנות ה-30 או אפילו מאוחר יותר. לכן תוכנית הטיפול בבוטוקס צריכה להיבנות בהתאם לצרכים האישיים של כל אחת ואחד. עם זאת, אין ספק כי מצב העור מושפע מהגיל שלנו, כאשר בדרך כלל לטיפולי בוטוקס יהיו מטרות שונות בגילים שונים.

אלו טיפולים מתאימים לכל גיל, וכיצד הם יוכלו לסייע לעור בשלבים שונים של החיים? כל התשובות מיד.

 

מהו הגיל הנכון להתחלת טיפולי בוטוקס

בוטוקס בגיל 20

טיפול מניעתי: בעשור זה של החיים העור שלנו עוד צעיר, מתוח וחף מקמטים, ולרוב לא נדרשת הזרקת בוטוקס בגילאים אלו. יחד עם זאת בחלק מהמקרים, כמו למשל במידה וקיימת נטיה גנטית לקמטים, או היסטוריה של חשיפה ממושכת לשמש, זה בדיוק הזמן לטיפול בוטוקס מניעתי ועדין שיסייע לעכב ולהפחית את הופעת הקמטוטים הראשונים. מנתח פלסטי מקצועי ידע לאבחן את מצב העור ולתת המלצות מתאימות לטיפול בו במידת הצורך.

בוטוקס בגיל 30

שימור המראה הצעיר: בגילאי ה-30 מתחילים להתגלות בעור סימני הגיל הראשונים. בשלב הזה מדובר לרוב בקמטוטים קטנים וכמעט בלתי נראים, וטיפול בבוטוקס יסייע למנוע את הפיכתם לקמטים עמוקים. לכן, כאשר מרגישים שהעור משתנה וכאשר מתחילים להופיע בעור קמטוטים קטנים, כדאי לפנות לייעוץ אצל מנתח פלסטי

בוטוקס בגיל 40

הצערת העור: בגיל ארבעים הגוף שלנו עובר שינויים רבים, העור שלנו מאבד מן הלחות שלו וכך הקמטים הופכים להיות מודגשים יותר. בשלב זה יש להתאים את תוכנית הטיפול למצבו של העור בכדי לטשטש קמטים קיימים, ולדחות את הופעתם של קמטים חדשים.
בנוסף בגילאים אלו מתחילה הידלדלות של נפח הפנים העלולה לגרום ל"צניחת" תווי הפנים ומראה עייף. לכן, החל מגילאים אלו ואילך, נהוג לשלב במידת הצורך גם הזרקות חומרי מילוי, כדוגמת חומצה היאלורונית, בנוסף לטיפול בבוטוקס.

בוטוקס בגיל 50:

רענון מראה העור: בגיל 50 ומעלה כבר חווינו לא מעט, והדבר ניכר גם בעור הפנים. בשלב זה, המטרה אינה בהכרח להעלים כליל את הקמטים, אלא לטשטש אותם, לרענן את מראה הפנים ולהדגיש את יופיים של התווים הטבעיים.

בוטוקס בגיל 60 והלאה:

בגיל צעיר יחסית (35 עד 50) העור שלנו עוד גמיש והשכבות שלו עבות דיין כדי להגיב בצורה מיטבית לטיפול. בגילאים מבוגרים יותר, מגיל 60 ואילך, העור הולך ונהיה דק והקמטים הופכים להיות בולטים וקשים יותר לטיפול על ידי זריקות בוטוקס בלבד. לכן ברוב המקרים יידרש בגילאים אלו גם טיפול משלים, כגון הזרקת חומצה היאלורונית למילוי נפחים שאבדו, ובמקרים מסוימים אף ניתוח מתיחת פנים.
ככל שתתחילו בטיפולי הבוטוקס בגילאים צעירים יותר, כך גדל הסיכוי להנות ממראה פנים רענן במרוצת השנים ולדחות את הצורך בהתערבות כירורגית בהמשך.

    נשמח לעמוד לשירותך בטלפון או דרך טופס הפניה >

    דברים נוספים שחשוב לדעת

    הטיפול בבוטוקס כבר הפך להליך שגרתי ומוכר, אך בכל זאת מדובר בפנים שלכם, ולכן יש כמה דברים חשובים שכדאי לדעת לפני שמתחילים בטיפול:

    • משך השפעת הבוטוקס: את התוצאות ניתן לראות תוך מספר ימים לאחר ביצוע הטיפול בבוטוקס, השפעתו נמשכת בדרך כלל כמה חודשים.
      כדי לשמור על המראה שהושג, יש לחזור על הזריקות בהתאם לצורך, אך עבור מי שמטופל בבוטוקס במשך שנים, ייתכן כי תדירות הזריקות תפחת.
    • תופעות לוואי: זריקות בוטוקס הנעשות בידי כירורג פלסטי מומחה נחשבות לבטוחות לשימוש. תופעות לוואי מתרחשות לעיתים נדירות בלבד, במקרה של חשש מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום.
    • אחרי הטיפול בבוטוקס ניתן לחזור לפעילות רגילה.

    השימוש בבוטוקס צריך להיות מותאם לגיל ולמצבו של העור. בגיל צעיר הבוטוקס משמש בעיקר ככלי מניעתי, אך ככל שאנו מתבגרים נשנה את תוכנית הטיפול כך שתענה על הצרכים המשתנים של העור. מנתח פלסטי מומחה ידע כיצד לבנות עבורכם תכנית טיפול ארוכת טווח לשמירה על העור נאה ורענן.

    למידע נוסף מוזמנים לבקר במדריך המלא שלנו לטיפולי בוטוקס