השפתיים הן אחד האזורים המרכזיים ביותר בפנים ובאמצעותן אנחנו מביעים קשת שלמה של רגשות ומצבי רוח.

נשים רבות אינן מרוצות ממראה שפתיהן ומעוניינות לשנות את המצב. באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים ניתן להגדיל ולעצב את שפתי האשה, כאשר הכלל החשוב ביותר הוא לא להגזים – שפתיים מלאות נחשבות בעיני רבים לחושניות, אולם שפתיים מנופחות בהגזמה חוטאות למטרתן. תפקידו של הרופא הוא מצד אחד להקשיב ולהתחשב ברצונותיה של המטופלת, אולם מצד שני לשים גבולות ברורים, כך שעיצוב השפתיים ייעשה בהלימה מלאה לתווי הפנים ובמראה טבעי שאינו מוגזם (את שפתי ה"ברווז" מוטב להשאיר לברווזים…).

גם אצל נשים שהטבע חנן בשפתיים מלאות ורעננות, ייתכנו שינויים במרוצת הזמן – השרירים של השפה מתרפים, העור מאבד את הגמישות שלו, וכך השפתיים נראות לעיתים דקות ובעלות קמטים קטנים. כדי להחזיר לשפתיים את החיוניות שלהן נעזרים גם במקרים אלו בהזרקת חומצה היאלורונית לשפתיים. אך לפני שקובעים תור לטיפול, כדאי לקרוא קצת יותר כדי לדעת איך עושים את זה נכון.

חומצה היאלורונית בשפתיים

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית (Hyaluronic Acid) נמצאת בגופנו באופן טבעי בתאי העור, בעיניים ובין סחוסי במפרקים, ותפקידה לספוח מים ולשמור על רמת לחות תקינה ברקמות. עם הגיל, נוצרת פחות ופחות חומצה היאלורונית בגוף, דבר התורם להופעת קמטים ואבדן נפח בפנים, ובכלל כך גם באזור השפתיים.
חומצה היאלורונית שימשה כבר בשנות ה-90 של המאה ה-20 לצורך טיפולי עיניים ושיקום מפרקים. לקראת סוף שנות ה-90 החלו להשתמש בחומצה היאלורונית לצרכים קוסמטיים ומאז השימוש בה הולך ונעשה יותר ויותר שכיח, עד כי כיום הזרקת חומצה היאלורונית הינה אחד מהתהליכים הנפוצים והפופולריים ביותר בעולם בתחום הרפואה האסתטית.

כיצד מתבצעת הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים

חומצה היאלורונית היא מרכיב מרכזי בתכשירים קוסמטיים רבים, אך הספיגה שלה דרך העור מוגבלת ולכן כדי להטיב את מראה השפתיים באופן משמעותי, יש להזריק חומר זה ישירות לאזור המתאים. הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים נעשית באמצעות מחט המאפשרת הזרקה נקודתית ומדוייקת, או קנולה המשמשת לפיזור חומר המילוי על פני שטחים נרחבים יותר דרך נקודת כניסה אחת. הבחירה באחת משיטות ההזרקה, או שילוב של השתיים, תיעשה בהתאם לשיקול דעתו של הרופא, בהתאמה אישית למטופלת ולמטרת הטיפול.
מילוי שפתיים באמצעות חומצה היאלורונית הוא הליך קצר יחסית הנמשך בדרך כלל לא יותר משלושת רבעי שעה. בשלב הראשון, אחרי הסבר קצר על התהליך, יינתן חומר אלחוש מקומי ולאחריו תתבצע הזרקת החומר בהתאם לתוכנית הטיפול שנקבעה.

    השפתיים המושלמות שלך מתחילות פה

    נשמח לעמוד לשירותך בטלפון או דרך טופס הפניה >





    החלמה מהטיפול וטיפים לסיום

    אחד מהיתרונות המרכזיים של החומצה ההיאלורונית הוא שמדובר בחומר טבעי שהגוף שלנו מכיר היטב. בשל כך, לא צפויה תגובה אלרגית ותופעות הלוואי ברוב המכריע של המקרים זניחות וכוללות בעיקר שטפי דם זמניים. את התוצאות ניתן לראות מיד בתום הטיפול, הוא אינו מחייב אשפוז, ובסופו יכולים המטופלים לחזור לביתם ואפילו להמשיך ליום עבודה שגרתי. עם זאת, ישנם מספר כללים מנחים שמומלץ מאוד לנהוג על פיהם:

    • הימנעות מפעילות גופנית אינטנסיבית: ביום הראשון שאחרי השלמת הטיפול יש לאפשר לגוף לנוח ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת מדי. בעת הצורך ניתן להתייעץ עם הרופא המטפל בנוגע להמשך הפעילות בתקופת ההחלמה.
    • מעקב רפואי: כדי לשמר את התוצאות לאורך זמן, מומלץ להקפיד על מעקב רפואי גם בסיום הטיפול. רופא מומחה יוכל לבחון את השפעת החומצה ההיאלורונית על העור ולהתאים את טיפולי ההמשך על פיהם.
    • בחירת המטפל: זוהי אולי הנקודה החשובה ביותר. הזרקת חומרי מילוי לשפתיים יכולה היום להתבצע גם על ידי גורמים שונים שאינם מומחים לרפואה אסתטית. עם זאת, אל תשכחו שמדובר בפנים שלכם, הדורשים יד מיומנת ועדינה. אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם בידיים הנכונות, יש לפנות לרופא המתמחה בתחום הרפואה האסתטית. מנתח פלסטי מומחה יעניק לכם ייעוץ רפואי מותאם אישית וייבנה עבורכם תוכנית טיפולית שבזכותה תוכלו להשיג את התוצאות המיטביות בצורה טבעית, רעננה והרמונית עם תווי פניכם.

    לחצי כאן כדי לקרוא מהי חומצה היאלורונית וכיצד היא פועלת