ספורט ותזונה מאוזנת מסייעים לירידה במשקל ומועילים לבריאות, אך לעיתים גם לאחר ירידה משמעותית במשקל נותרים באזור הבטן עודפי עור ושומן עיקש. במקרים אלו ניתן לשקול ניתוח מתיחת בטן, כאשר קיימות כיום שתי גישות מרכזיות לניתוח – מתיחת בטן מלאה ומתיחת בטן קטנה, הידועה גם בשם מיני מתיחת בטן.

קיימים הבדלים רבים בין המתיחה המלאה לקטנה, אם כי שתיהן מכוונות למטרה זהה – בטן שטוחה וחטובה יותר. לפניכם ההבדלים המרכזיים בין שתי הגישות הניתוחיות >

למי מתאים

מתיחת בטן קטנה יכולה להתאים לאנשים בעלי עודפי עור בכמות מצומצמת יחסית, המרוכזים בין אזור המפשעה לאזור הטבור.
מתיחת בטן מלאה מתאימה למצבים בהם:

  • קיימים עודפי עור גם באזור הנמצא מעל הטבור
  • כאשר מאובחנת היפרדות בין שני שרירי הבטן האורכיים (השריר האחראי על קוביות בבטן), לרוב – בעקבות עלייה במשקל או הריון. מצב זה ידוע גם בשם – היפרדות בטנית (דיאסטזיס רקטי).
  • כאשר עודפי העור משמעותיים

מתיחת בטן 23

לגלריית התמונות המלאה

 

מהלך הניתוח

ניתוח מתיחת בטן נמשך בדרך כלל כשעתיים עד שלוש שעות, ומבוצע בהרדמה מלאה.
במתיחת בטן מלאה המנתח יפריד את הטבור מהעור, יסיר עודפי עור ושומן ולאחר מכן "יתפור" את הטבור למקומו הנכון. במידת הצורך המנתח עשוי גם להדק את שרירי הבטן כדי לתקן מצב של דיאסטזיס רקטי.
במתיחת בטן קטנה התהליך מצומצם יותר וכולל הסרה של עודפי עור בין אזור המפשעה לאזור הטבור בלבד ושאיבת שומן מכל הבטן.

מיקום הטבור

במתיחת בטן מלאה המנתח "תופר" את הטבור למקומו הנכון בהתאם לפרופורציות הגוף, בעוד שבמתיחת בטן חלקית יכולה להיות "משיכה" קלה של הטבור כלפי מטה בעקבות הסרת עודפי העור ומתיחתו.

שאיבת שומן

ניתן לשלב במהלך ניתוח מתיחת הבטן גם שאיבת שומן בבטן, על מנת ליצור מראה גוף פרופורציונלי ומחוטב יותר.
במתיחת בטן גדולה קיימת הגבלה על כמות השומן שניתן לשאוב, וזאת על מנת שלא להפריע לתהליכי ההחלמה באיזור. במיני מתיחת בטן, לעומת זאת, ניתן לשאוב כמות גדולה יותר של שומן מאזור הבטן, ואף מאזורים נוספים במידת הצורך.

צלקות

בכל ניתוח מתיחת בטן תיוותר צלקת רוחבית בבטן התחתונה, המוסתרת על ידי התחתונים. במתיחת בטן מלאה הצלקת תהיה לרוב ארוכה יותר מזו שבמיני מתיחת בטן, ובנוסף יתווסף גם חתך נסתר סביב הטבור.

התאוששות ותהליך ההחלמה

כאשר מדובר במתיחת בטן קטנה, ברוב המקרים ניתן להשתחרר הביתה עוד באותו היום, ללא צורך באשפוז לילי.
במתיחת בטן מלאה נדרשת השגחה של לילה אחד, שלאחריו המטופלים ממשיכים את תהליך ההחלמה בביתם.
בתקופת ההחלמה ייתכנו תחושות כאב באזור, בעיקר אם הניתוח כלל הידוק של שרירי הבטן, כאשר במתיחת בטן חלקית תהליך ההחלמה יהיה לרוב קצר יותר.

ד"ר נמרוד פרידמן, מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מתאים לכל מטופלת את טכניקת הניתוח המתאימה ביותר עבורה, בהתאם לנתוניה האישיים ומבנה גופה. בסופו של יום בשתי הפרוצדורות, מתיחת בטן מלאה או חלקית, השאיפה היא לתוצאה דומה – בטן שטוחה וחטובה יותר, המלווה בחיוך רחב.

 

ניתוח מתיחת בטן – המדריך המלא

כל מה שרצית לדעת על הרדמה בניתוח פלסטי