בטן שטוחה ומתוחה היא משאת נפשם של נשים וגברים רבים, המעוניינים להיפטר משומן עודף, או עור רפוי באזור.
ישנם שני ניתוחים פלסטיים המסייעים לשפר את מראה הבטן – מתיחת בטן ושאיבת שומן. על אף ששני ההליכים מטפלים באותו האזור, קיימים הבדלים מהותיים בין השניים, וחשוב להכיר לעומק את האופציות העומדות בפניכם.

ניתוח מתיחת בטן

עודפי עור יכולים להצטבר באזור הבטן מסיבות שונות, ביניהן: הריון, גיל, שינויים הורמונליים או ירידה משמעותית במשקל. עודפים אלו באים לידי ביטוי במראה בטן רפוי ומבוגר יותר.
ניתוח מתיחת בטן מיועד להשיב לבטן מראה שטוח ומתוח על ידי הסרת העור העודף מאזור הבטן, ובמידת הצורך גם תיקון של היפרדות בטנית בין שרירי הבטן האורכיים (דיאסטזיס רקטי).
במידה ועודפי העור מרוכזים רק באזור שבין הטבור למפשעה, קיימת אפשרות לבצע הליך מצומצם יותר בשם מיני מתיחת בטן.
יחד עם זאת ניתוח מתיחת בטן, בפני עצמו, אינו מטפל בעודפי שומן עיקש שהצטברו באזור, אלא רק מותח את העור לאחר שהירידה במשקל כבר קרתה.

 

ניתוח מתיחת בטן

לגלריית תמונות לפני ואחרי מתיחת בטן

ניתוח שאיבת שומן בבטן

שומן בטני יכול להיות עיקש במיוחד, ולרבים קשה להיפטר ממנו גם אם שומרים על תזונה נכונה ואימוני כושר קבועים.

בניגוד למתיחת בטן, ניתוח שאיבת שומן בבטן אינו מסיר עודפי עור, אלא רק מסייע להיפטר מעודפי השומן הנמצאים בתווך שבין השריר לעור (שימו לב כי הניתוח אינו מטפל בשומן תוך בטני).
במקרים קלים עור הבטן יתהדק באופן טבעי עם הזמן לאחר הניתוח, אולם במקרים בהם נותרו עודפי עור משמעותיים, או במידה והעור אינו אלסטי מספיק (למשל – כתוצאה מגיל מבוגר), יהיה צורך להסיר גם את עודפי העור באמצעות מתיחת בטן כדי להגיע למראה המיוחל.

מה מתאים לי יותר, ניתוח מתיחת בטן או שאיבת שומן?

שני הניתוחים מציעים פתרונות לשיפור מראה הבטן. הבחירה בין שני ההליכים תלויה במצב הבטן – האם הבעיה העיקרית היא עודף שומן, או עודף עור?
אם עור רפוי, או היפרדות שרירי הבטן, הם הדאגה העיקרית שלכם, ואינכם סובלים ממצבורי שומן עיקש מתחת לעור, ניתוח מתיחת בטן יספק את הפתרון הטוב ביותר.
אם הבעיה העיקרית היא כיסי שומן באזור הבטן, והעור שלכם עדיין אלסטי, ניתוח שאיבת שומן הוא הפתרון הרצוי.

שילוב בין ניתוח מתיחת בטן ושאיבת שומן

ניתוח המשלב מתיחת בטן ושאיבת שומן יכול לפעול בסינרגיה וליצור מראה מתוח ומפוסל, שמתעלה על התוצאות של כל ניתוח בנפרד, שכן הוא מטפל הן בעור עודף והן בשומן עודף בהליך כירורגי אחד.

לניתוח המשולב מספר יתרונות:

  • באמצעות שילוב של שני ההליכים ניתן להגיע לתוצאות משמעותיות יותר מאשר כל אחד מהם בנפרד.
  • בהליך המשולב ניתן לשאוב שומן גם באזורים הסמוכים לבטן, כגון הגב, והירכיים. כך ניתן להגיע לתוצאות הרמוניות יותר עם קווי המתאר של הגוף, ולמראה הרצוי ב – 360 מעלות.
  • הפחתת זמן ההתאוששות והשבתה מפעילות – בזכות שילוב שני ההליכים בניתוח אחד אין צורך לעבור שתי תקופות החלמה נפרדות.

לסיכום

כדי להבין איזה הליך מתאים לכם בצורה הטובה ביותר, חשוב להיפגש עם מנתח פלסטי מקצועי ובעל ניסיון.
חשוב לזכור שכל מטופל שונה, ועם צורת גוף אחרת, דרישות אחרות ומטרות שונות. ד"ר נמרוד פרידמן יתאים עבורכם את ההליך הטיפולי המתאים ביותר לגוף שלכם, במטרה להשיב את מראה הבטן המתוח כפי שתמיד חלמתם.

לחצ/י כאן כדי לקרוא על ההבדל בין מתיחת בטן חלקית למתיחת בטן מלאה