תקופת ההריון היא אחת המיוחדות והמרגשות ביותר בחייה של אישה. כבר בשלב מוקדם האם מתחילה להיקשר לתינוק שלה, היא מרגישה את תנועותיו ולומדת להכיר אותו. אך גם להריון הנפלא ביותר יש צד אחר; בסופו של ההריון ולאחר הלידה, נשים רבות מגלות כי בגופן נותרו סימנים שונים, והללו לא תמיד חולפים בקלות עם הזמן. נשים רבות לאחר לידה מתמודדות למשל עם מצב של עור רפוי באזור הבטן, והדבר עלול לפגוע בדימוי העצמי שלהן. אך כיום ניתן לתת מענה לתחושות אלו, ומנתח פלסטי מומחה יוכל לבצע הליך מתיחת בטן בהתאם למצבה הגופני של המטופלת ולפי בקשתה. כדי לשמוע עוד על הליך זה, קראו את המאמר הבא.

מתי מומלץ לבצע מתיחת בטן

כפי שכל אישה שילדה לפחות פעם אחת יודעת – אחרי הלידה לבטן ההריונית לוקח זמן מה לחזור לממדים הרגילים שלה. בחודשים הראשונים אחרי הלידה הרחם מתכווץ לגודלו המקורי, והאישה משילה מעליה את המשקל שצברה במהלך ההריון. אך לעיתים, למרות ההקפדה על תפריט מאוזן ולמרות המאמצים הרבים, עדיין נותר באזור הבטן עור עודף שאינו מתכווץ ואינו חוזר למראה הקודם שלו. במצב זה ניתן לשקול לבצע ניתוח מתיחת בטן שיסייע למתוח את העור ולשפר את המראה שלו. הליך זה מומלץ לבצע לפחות שישה חודשים לאחר הלידה, ובדרך כלל רצוי אף להמתין שנה אחרי הלידה. כך תתני לגוף הזדמנות להשתקם ולהגיע למראה הסופי שלו אחרי הלידה. נקודה נוספת למחשבה – אם את מתכננת לידות נוספות בעתיד, ייתכן כי כדאי לדחות את מתיחת הבטן עד אחרי סיום הקמת המשפחה. בסופו של דבר, אין טעם לבצע ניתוח אם זמן קצר אחר כך תיכנסי שוב להריון העלול לפגוע בתוצאות מתיחת הבטן.

מתיחת בטן 23

ניתוח מתיחת בטן – המדריך המלא

רגע לפני ניתוח מתיחת בטן…

המתנת, התלבטת והתייעצת ולבסוף בחרת במנתח פלסטי מומחה שיסייע לך להשיג את המראה המבוקש. אך רגע לפני שאת משלימה את ההליך, כדאי לשים לב לנקודות הבאות:

  • גמילה מעישון: העישון פוגע בזרימת הדם התקינה של הגוף. בשל כך, הוא עלול לעכב תהליכי החלמה ולהעלות את הסיכון להתפתחותו של זיהום. לכן, לפני ביצוע הליך למתיחת בטן, יש להפסיק לעשן למשך 3 שבועות ולא לעשן גם בשבועיים שלאחר הניתוח.
  • גיוס עזרה: התקופה הראשונה של אחרי ההליך עלולה להיות מאתגרת. בשבועות הראשונים יש להימנע ממאמץ פיזי, ולכן רצוי מאוד לוודא כי תעמוד לרשותך התמיכה הנדרשת מבני משפחה או מאנשים אחרים שיוכלו להגיש עזרה בעת הצורך.
  • שמירה על משקל יציב: את הניתוח מומלץ מאוד לבצע אחרי שכבר חזרת למשקל הרגיל שלך ובשלב שבו משקל זה נותר יציב יחסית.

כיצד מתבצע ניתוח מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן מתוכנן באופן אישי במטרה להשיג את התוצאות המיטביות. ככלל, קיימים שני סוגים שונים של מתיחות בטן – מתיחת בטן קטנה וגדולה.
מתיחת בטן קטנה תתבצע כאשר ישנם עודפי עור מועטים יחסית המתרכזים באזור שבין הטבור לבין המפשעה. ניתוח שכזה מצריך לרוב חתך קטן יותרהמאפשר להסיר את עודפי השומן והעור. לעומת זאת, כאשר ישנם עודפי עור רבים יחסית, וכאשר הם נמצאים גם מעל הטבור יהיה צורך במתיחת בטן גדולה. בהליך זה יש להפריד את הטבור מהעור, למתוח את העור ולבסוף – לחבר את הטבור מחדש. את ניתוח מתיחת הבטן ניתן ואף רצוי לשלב עם הליך של שאיבת שומן בבטן ועיצוב כללי של האזור, וכאשר הליך זה מבוצע בידי מנתח פלסטי מומחה, תתקבל תוצאה שתראה טבעית ונאה.

תקופת ההחלמה

בסיום הניתוח, תחל תקופת החלמה הנמשכת מספר שבועות. עם זאת, חשוב לדעת כי את התוצאות הסופיות נוכל לראות רק כמה חודשים אחרי הניתוח, כאשר הגוף כבר חזר לעצמו באופן מלא. כדי להקל את ההחלמה וכדי לשפר את התוצאות חשוב לנוח הרבה, בעיקר בשבוע הראשון שאחרי ההליך. בזמן זה האישה עלולה לחוש כאבים בשל מתיחת התפרים ופעולת השרירים באזור.

ההחלמה תהיה כמובן קלה יותר במקרה של מתיחת בטן קטנה, אך גם במקרה זה יש להימנע ממאמץ פיזי רב מדי. בהמשך ניתן לחזור לפעילות גופנית באופן הדרגתי ולפי המלצת הרופא, אך בכל מקרה יש להימנע מפעילות מאומצת מדי בחודש הראשון שאחרי הניתוח.

בשורה התחתונה, ניתוח מתיחת בטן יסייע לטפל במצבים של עור רפוי ויאפשר לך ליהנות ממראה בטן מתוח ורענן יותר. כדי להבטיח את התוצאות המבוקשות חשוב מאוד לפנות למנתח מומחה שיכול להתאים למטופלת את התוכנית הנכונה בדיוק עבורה.

ניתוח מתיחת בטן – המדריך המלא