הרצון להרגיש טוב עם המראה החיצוני משותף לכולנו, ולפעמים התערבות חיצונית, כגון מתיחת פנים, יכולה לעשות פלאים בנושא. יחד עם זאת, עבור אלו החוששים מניתוח, או שעדיין לא נדרשים להתערבות דרסטית, קיימות כיום טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות ולהצעיר ולשפר את מראה הפנים ללא ניתוח.

לפניכם מדריך קצר המציג את אפשרויות הטיפול השונות.

 

מתיחת פנים

מתיחת פנים

לפני שפונים לדבר על דרכי טיפול אחרות, חשוב להבין מהי מתיחת פנים לאלו מצבים היא מתאימה.
מתיחת פנים (או הרמת פנים) מבוצעת לרוב בהרדמה מלאה, כאשר המטרה המרכזית היא להרים את רקמות הפנים אשר "נפלו" עם הזמן, להסיר עודפי עור במידת הצורך, ובכך להצעיר את מראה הפנים בכללותו.
ניתוח מתיחת פנים נמשך כשלוש שעות והחזרה לפעילות רגילה קורת אחרי כשבועיים. במידה וצניחת הרקמות מתמקדת בעיקר באזור התחתון של הפנים, ניתן לבצע ניתוח שהיקפו מוגבל, הנקרא "מיני מתיחת פנים".
כיום ניתוח זה מבוצע פעמים רבות בשילוב עם הליכים רפואיים אחרים כגון הזרקה של חומרי מילוי, או שומן עצמי, לאזורים בפנים שבהם ניכר איבוד נפח, וכן טיפול בטכנולוגיות מתקדמות להצערת מראה עור הפנים.

התוצאות של ניתוח מתיחת פנים הינן משמעותיות, וההשפעה של הניתוח ניכרת למשך שנים רבות.

למידע נוסף אודות מתיחת פנים

למידע אודות הרדמה בניתוחים פלסטיים

 

פיסול פנים

פיסול פנים

פיסול פנים, הנקרא גם לעתים בשם "מתיחת פנים ללא ניתוח", מאפשר להצעיר ולשפר את מראה הפנים ללא התערבות כירורגית, באמצעות שילוב של הזרקות וטיפול בטכנולוגיות מתקדמות.

הטיפול מותאם על ידי ד"ר נמרוד פרידמן באופן אישי בהתאם לנתונים האישיים של כל מטופל, והוא כולל לרוב שילוב סינרגי של ההליכים הבאים:

  • הזרקה ממוקדת של חומצה היאלורונית – להשבת הנפח אשר אבד באזורים מסויימים בפנים במרוצת הזמן, כמו גם גם לתיקון פגמים קלים כגון מילוי שפתים צרות או תיקונים קלים באזור הסנטר או האף.
  • הזרקת בוטוקס, לטשטוש וריכוך, כמו גם למניעה, של קמטי הבעה.
  • טיפול באמצעות מכשור מתקדם לשיפור ומיצוק רקמת עור הפנים. ד"ר נמרוד פרידמן משתמש בטכנולוגיה מתקדמת של טיפול באמצעות גלי רדיו לפנים וגלי אור המעודדים את העור לייצר קולגן חדש, ובכך מסייע להצערת ושיפור מראה עור הפנים, ואף תורם לטשטוש קמטים קלים.

שילוב הטכנולוגיות בצורה מדויקת ומקצועית, מאפשר הצערה משמעותית של מראה הפנים, ומטופלים רבים נעזרים בו על מנת "לדחות" טיפולים מורכבים יותר כגון מתיחת פנים.

יחד עם זאת מתיחת פנים ללא ניתוח אינה יעילה כמו ניתוח מתיחת פנים לטיפול בצניחה משמעותית של רקמות. חשוב לבצע טיפול אחזקה פעם בשנה כדי לשמור על תוצאות הטיפול.

למידע נוסף אודות פיסול פנים

 

טיפול באמצעות גלי רדיו

טיפול באמצעות גלי רדיו נחשב לאחת מהטכנולוגיות המתקדמות ביותר לשיפור מרקם ומראה עור הגוף בכלל, ועור הפנים והצוואר בפרט. זהו הליך לא פולשני המספק מענה למגוון רחב של מצבים ומסייע לטשטש קמטים, לחדש ולמצק את העור ואפילו להדק, במידת מה, את העור הרפוי של הפנים ושל הגוף בכללותו.
בתהליך זה גלי הרדיו פועלים על שכבת העור העמוקה, מחממים את סיבי הקולגן הישנים וגורמים לגוף ליצור סיבי קולגן חדשים ורעננים. פעולה זו מסייעת להצעיר את מראה הפנים ולהדק את האזור.

הטיפול נמשך בין רבע שעה לשעה, כאשר מספר הטיפולים והמשך שלהם תלויים במצבו של העור וברצון המטופל.
הטיפול באמצעות גלי רדיו אמנם משפר ומרענן את מראה הפנים, אולם אינו מהווה פתרון בפני עצמו במקרים בהם קיימים צניחה או דלדול משמעותיים של רקמות, או קמטי הבעה עמוקים. במקרים אלו הוא לרוב יהווה טיפול משלים לטיפולים אחרים כגון הזרקות, או ניתוח מתיחת פנים.

למידע נוסף אודות טיפול בגלי רדיו לפנים

 

מתיחת פנים ללא ניתוח – איך בוחרים?

כמו בהרבה תחומים אחרים בחיים, גם במקרה זה אין תשובה נכונה אחת. הבחירה בדרך הטיפול צריכה להיות מותאמת אישית לכל מטופל ומטופלת, כאשר פעמים רבות הפתרון יהיה שילוב בין הליכים שונים לקבלת המראה האופטימלי.

ניתוח מתיחת פנים יתאים כאמור למצבים שבהם קיימת צניחה משמעותית באזור הפנים, והוא יכול לסייע בהשגת שיפור משמעותי במראה העור. עם זאת, כאשר פונים לטיפול בעת הופעת סימני הגיל הראשונים, ניתן לבנות תוכנית טיפול מותאמת אישית שתסייע לרענן את מראה הפנים ולדחות את הצורך בניתוח מתיחת פנים למשך שנים רבות. במקרים אלו, שילוב של שיטות טיפול שונות, כגון חומרי מילוי וטיפול בגלי רדיו, יסייעו לשמור על מראה עור צעיר ורענן גם ללא צורך בניתוח מתיחת פנים.