הטיפולים האסתטיים, ביניהם הזרקות הבוטוקס וחומרי המילוי, כבשו את שוק האסתטיקה. נשים וגברים כאחד גילו כי הדרך למראה צעיר אינה חייבת לעבור תחת סכין המנתחים וכי ניתן לעכב את תהליך ההזדקנות באופן מהיר וכמעט ללא כאב. אך לא בכל מקרה יעילים הטיפולים האסתטיים ובמקרים מסוימים, כשאנו רוצים להגיע לתוצאות מרשימות, ניתוח מתיחת פנים הוא הפתרון הנכון.

מעתה אמרו: הרמת פנים

ד"ר נמרוד פרידמן מבקש להעמיד דברים על דיוקם: "לניתוח שנהוג לקרוא לו מתיחת פנים, אני קורא ניתוח הרמת פנים והסיבה היא שבפועל, בניתוח עצמו, אני ממקם מחדש את השרירים ורקמות השומן שצנחו מטה ומרים אותם כלפי מעלה על מנת להעניק לפנים מראה צעיר ורענן".

לפני ואחרי מתיחת פנים לאישה

למדריך המלא לניתוח מתיחת פנים

הגורמים המשפיעים על צניחת הפנים

לפני שנבדוק את הפתרון, בואו נבחן לעומק את הבעיה. מה קורה לפנים שלנו עם השנים? ד"ר נמרוד פרידמן: "הפנים שלנו ניזוקות עם השנים. הזמן והגנטיקה מהווים מרכיב מרכזי בסימנים שאנו רואים על הפנים שלנו.

אם נוסיף להם את החשיפה לשמש, את העישון והשתייה, שינויים במשקל או צריכת תרופות לאורך זמן, נקבל קמטים, קמטוטים, צניחה ואובדן נפח בפנים. במקרים קשים של תופעות אלה אמליץ על ניתוח הרמת פנים או מתיחת פנים".

קצת פרטים על הניתוח…

ד"ר נמרוד פרידמן: "ניתוח מתיחת פנים יתבצע על פי מצב המטופלת: במצבים מסוימים, אמליץ לאחר הניתוח על ביצוע טיפולים אסתטיים (הזרקות) כדי לשפר את התוצאות, לעתים אמליץ על ניתוח עפעפיים ובמקרים אחרים ניתוח מתיחת הפנים יספיק וזאת מכיוון שהניתוח מטפל בחלק המרכזי והתחתון של הפנים בלבד.

הניתוח עצמו יתבצע בחדר ניתוח, בטשטוש או תחת הרדמה כללית ולפניו אבקש תמונה של המטופל בגיל צעיר יותר וזאת כדי להגיע לתוצאה טבעית שתהיה הקרובה ביותר למראה הצעיר שלו. את הניתוח אבצע דרך חתך באזור שבין השיער והאוזן, חתך הנסתר מהעין, דרכו אבצע הרמה ומיקום מחדש של הרקמות והשרירים".

ההחלמה מהניתוח

כמה שעות לאחר ניתוח מתיחת פנים תוכלו להשתחרר הביתה ואף לקום מהמיטה. חזרה לשגרת חיים פעילה תהיה לאחר שבוע עד שבועיים (אך עדיין ללא פעילות מאומצת). לאחר הניתוח עלולות להופיע בצקות או תחושת נוקשות של העור שייעלמו בתוך מספר שבועות, אז ניתן גם יהיה להתחיל ולראות תוצאות.