ניתוח פלסטי נועד לגרום לנו לקום כל בוקר בהרגשה טובה יותר וביטחון עצמי גדול יותר. אנחנו פונים להליכים מסוג זה כדי לשפר את איכות החיים שלנו, למצות את הפוטנציאל שלנו עד הסוף וליהנות מהגוף שלנו. אך על מנת שנגיע לתוצאות הטובות והאיכותיות ביותר, חשוב מאוד שנעזור לגוף שלנו להחלים מהניתוח. איך עושים את זה וכיצד מזרזים את תהליך ההחלמה? הנה כל הטיפים.

הכי חשוב – הישמעו להנחיות הרופאים

העצה הטובה ביותר שתקבלו היא גם העצה הכי מובנת מאליה – הקשיבו לרופא שלכם. אין טעם לגלוש במשך שעות בגוגל ולחפש עצות או סיפורים המתאימים למה שאולי תרצו לשמוע. המנתח הפלסטי המטפל בכם מכיר את הסיפור האישי שלכם ויודע בדיוק מה אתם צריכים לעשות כדי לזרז את ההחלמה שלכם ולמקסם את תוצאות הניתוח.
לקראת הניתוח ודאו שאתם מבינים היטב את ההליך, יודעים למה לצפות וכמובן מצוידים בכל מה שנחוץ לכם בתקופת ההחלמה. במידת הצורך, אפשר לבקש לקבל דף מודפס עם ההנחיות ולשאול כל שאלה שמתעוררת. ואם בתקופת ההחלמה אתם מעוניינים לברר איזה עניין או לא בטוחים מה מותר ומה אסור, פנו לרופא המטפל ובקשו סיוע.

הימנעו מעישון

כלל זה נכון תמיד, גם בשגרה, אך הוא נכון שבעתיים במצבים שבהם הגוף שלנו בתהליך החלמה. אמנם לא כל ניתוח מחייב הפסקת עישון, אך ניתוחים פלסטיים רבים דורשים להפסיק את העישון מספר שבועות לפני ואחרי הניתוח.

לדרישה זו יש כמה סיבות מרכזיות:

  • עישון גורם לכיווץ כלי הדם ובמצב זה אספקת הדם לאזור הניתוח יורדת כך שהוא אינו מקבל את חומרי ההזנה הנחוצים לו להחלמה. במקרה זה תהליך הריפוי של האזור עלול להיפגע ולהיות איטי וקשה יותר ואף להסתיים בנמק של העור ופצע פתוח אשר החלמתו יכולה להמשך חדשים ולהותיר אזור צלקתי נרחב.
  • הפגיעה באספקת הדם לאזור עלולה לפגוע בהחלמה ובאיחוי של הרקמות באזור הניתוח. במצבים אלו, גם בסיום תהליך ההחלמה מראה הצלקת של חתך הניתוח עלול להיות מעובה והתוצאה האסתטית הסופית עלולה להיות פחות טובה.
  • עשן הסיגריות מכיל רעלים רבים המזיקים לרקמות שבאזור הניתוח.

לסיכום – אם קיבלתם הנחיה מפורשת להפסיק את העישון לקראת הניתוח, מומלץ מאוד לעשות כן. ואם כבר הגעתם עד הלום, זאת הזדמנות נפלאה להיגמל מעישון אחת ולתמיד, הגוף שלכם יודה לכם.

הקפידו על תזונה בריאה

תזונה בריאה ומאוזנת, בהתאם לצרכים שלכם יכולה לתרום באופן משמעותי לתהליך ההחלמה. כדי לדעת בדיוק מה התפריט המומלץ עבורכם כדאי להתייעץ עם הרופא המנתח, ובכל מקרה שימו לב להנחיות הבאות, הנכונות תמיד:

  • הימנעו מאוכל מעובד: העדיפו אוכל טרי שהכנתם בבית, והשתדלו להימנע מחטיפים או מכל אוכל אחר המגיע ארוז.
  • השתדלו להימנע מסוכר: צריכה גבוהה של סוכרים עלולה לעודד התפתחות של תהליכים דלקתיים בגוף, ולכן כדאי לצמצם את צריכת הסוכר התעשייתי המצוי בממתקים שונים. פירות לעומת זאת ניתן לצרוך במידה, על פי המלצות הרופאים והתזונאים.
  • השתדלו לצרוך מזונות עתירי חומרים נוגדי חמצון: עלים ירוקים, סלק, כורכום ורימונים מכילים כמות גבוהה של נוגדי חמצון ויסייעו בתהליך ההחלמה.
    אכלו מזון מגוון: ודאו שהתפריט שלכם מגוון וכולל את כל אבות המזון הנדרשים לכם.

בניית תפריט מזין ובריא תסייע משמעותית להחלמה. אם אינכם בטוחים איפה להתחיל, ניתן לפנות לרופא המטפל או להתייעץ עם תזונאים.

ואל תשכחו לבוא לביקורת

בסיום תקופת ההחלמה הראשונית סביר להניח שבכל יום תרגישו קצת יותר טוב וקצת יותר חזקים. רק אל תשכחו! גם אם מצבכם משתפר, בכל זאת עברתם הליך רפואי וחשוב מאוד לוודא שהגוף אכן חוזר לעצמו ושמצבכם הבריאותי תקין. לכן, גם אם אתם מרגישים מעולה ומרוצים מהתוצאות חשוב מאוד להגיע לביקורת בהתאם להמלצות הכירורג הפלסטי המנתח. בזמן הביקור תהיה לכם הזדמנות גם לשאול שאלות ולקבל הנחיות נוספות שיסייעו לכם לשמר את התוצאות ולהבטיח שתמשיכו להיות מרוצים ממה שהשגתם.

לחצו כאן כדי לקרוא את המדריך המלא אודות הרדמה בניתוחים פלסטיים