כל ניתוח פלסטי, גם הפשוט ביותר, דורש הכנה – החל מבדיקות רפואיות, הכנות לקראת יום הניתוח ופינוי הזמן הדרוש להחלמה. לכן, במקרים בהם מעוניינים לבצע מספר ניתוחים פלסטיים, יש מקום לשקול ניתוח משולב במסגרתו יבוצעו כל הפרוצדורות בניתוח אחד.

לגישה זו יש מספר יתרונות מרכזיים:

  • השגת מראה הרמוני ופרופורציונלי יותר
  • אין צורך לעבור מספר הכנות ובדיקות רפואיות
  • אין צורך לעבור מספר הרדמות ולחוות כמה תקופות החלמה
  • עלות חדר הניתוח לרוב תהיה פחותה בהשוואה לניתוחים נפרדים
  • משך הזמן להשגת המראה המבוקש מתקצר

אלו הם יתרונות משמעותיים, אך חשוב מאוד גם להכיר את הצד השני. ניתוח משולב הוא לרוב ארוך יותר ולפי כך כרוך בהרדמה ארוכה יותר וסיכון גבוה יותר לסיבוכים.
בשורה התחתונה, ניתוח משולב עשוי להתאים לאנשים שבריאותם הכללית תקינה, והם מעוניינים בהליך רפואי אחד שיעניק להם את המראה המבוקש.

ד"ר נמרוד פרידמן ידע להמליץ לך, במסגרת פגישת ייעוץ אישית, על שילוב ניתוחים מומלץ בהתאם לנתונים האישיים שלך, ובצורה שתמקסם את תועלות השילוב תוך הימנעות ככל הניתן מסיכונים שלא לצורך.

ישנם מספר ניתוחים פלסטיים אותם נהוג לשלב בפרוצדורה ניתוחית אחת, לפניכם הפופולריים שביניהם:

מתיחת בטן בשילוב הרמה, או הגדלה של החזה

תנודות במשקל, ניתוחים ולידות מותירים את רישומם לאורך החיים על אזור הבטן – העור מאבד את גמישותו, הבטן כבר לא מתוחה כמו פעם, ולפעמים מצטבר באזור שומן עיקש ו"עמיד" לדיאטות. בנוסף, הריונות עשויים לגרום להיפרדות שרירי הבטן האורכיים ואף לבקע, העלולים לגרור בעקבותיהם בעיות אורטופדיות שונות, מעבר לפגיעה במראה האסתטי של הבטן.
ניתוח מתיחת בטן מהדק את העור הרפוי ואת שרירי דופן הבטן ומחזיר לבטן את המראה המתוח שלה. במידת הצורך, ניתן לשלב בניתוח גם הליך לתיקון היפרדות ביטנית או בקע, ולתקן כפלי עור שנוצרו בשל צלקת של ניתוח קיסרי.
בדומה לאזור הבטן, גם החזה מושפע מאוד מגיל האישה, ומתקופות של הריון והנקה, ולכן נשים רבות אשר סיימו עם תקופת ההריונות וההנקות בוחרות לעבור ניתוח משולב הכולל בנוסף למתיחת הבטן גם טיפול באזור החזה – לרוב ניתוח הגדלת חזה או הרמת חזה.
ניתוח משולב זה מוכר גם בשם "מאמי מייקאובר" והוא הולך וצובר פופולריות ברחבי העולם כמו גם בארץ.

מאמי מייקאובר

מאמי מייקאובר – מתיחת בטן גדולה שאיבת שומן הרמה והגדלת חזה‎

מתיחת פנים והרמת עפעפיים

עם הגיל הפנים שלנו משתנות – העור מאבד מהאלסטיות שלו, הרקמות התת עוריות מידלדלות והפנים מקבלות מראה "נפול" ועייף. מתיחת פנים מסייעת להדק את רקמות הפנים ולעצב את תווי הפנים כפי שהיו בעבר.
גם העיניים שלנו, אחד מאמצעי ההבעה המרכזיים ביותר, מושפעות מאוד מהזמן שחולף. במרוצת השנים מופיעות שקיות שומן בעפעפיים, העור באזור מאבד מגמישותו, וביחד עם היחלשות שרירי העפעפיים נוצר לעיניים מראה "צנוח" ועייף.
שילוב של מתיחת פנים עם ניתוח עפעפיים מטפל בכל אזור הפנים, כולל אזור העיניים, ומאפשר להשיג מראה רענן והרמוני לפנים.

שאיבת שומן ומתיחת בטן

הצטברות של שומן עיקש בגוף, ובעיקר באזור הבטן, ירכיים ומתניים, הינה בעיה נפוצה. במקרים רבים שומן זה נשאר גם לאחר ההגעה למשקל היעד בדיאטה, ועמיד אפילו בפני שגרת האימונים המפרכת ביותר. ניתוח שאיבת שומן יכול לתת מענה מלא למקרים אלו ולפתור את הבעיה.
במקרים רבים, ובמיוחד לאחר ירידה משמעותית במשקל או הריונות, כדאי לשלב בניתוח גם מתיחה של אזור הבטן, שתאפשר לעצב את הבטן מחדש ותאפשר למנתח להסיר את עודפי העור שנותרו לאחר הסרת השומן.

מתיחת בטן מלאה ושאיבת שומן - לפני ואחרי 2שאיבת שומן ומתיחת בטן

שאיבת שומן והגדלת חזה

לסיום, נזכיר כאן את אחד השילובים המוצלחים ביותר – שאיבת שומן בשילוב הגדלת חזה בשומן עצמי.
שאיבת השומן מאפשרת לפסל ולעצב את הגוף בהתאם לרצון האישה ולהפטר משומן עיקש באזורים לא רצויים. את השומן העצמי ניתן לאחר מכן, לאחר תהליך עיבוד קצר, להזריק לאזור החזה וכך להעניק לו מראה מעוצב ומלא יותר.
לתהליך זה כמה יתרונות מרכזיים – השומן העצמי, בהיותו חלק אינטגרלי מהגוף, אינו מעורר בדרך כלל תגובה שלילית של הגוף, ומאפשר להשיג הגדלה מתונה של השד במראה ומגע טבעיים. בנוסף, מאחר ולא נעשה שימוש בשתלים, האשה פטורה בהמשך מהצורך לנהל מעקב שיגרתי אחריהם ולהחליפם במידת הצורך.

לסיכום

ניתוחים פלסטיים משולבים מאפשרים להגיע לתוצאות המבוקשות במסגרת של הליך אחד. ד"ר נמרוד פרידמן ידע להמליץ לך על שילוב הניתוחים הנכון ביותר עבורך על סמך נתונייך האישיים, בצורה אחראית ומבוססת נסיון רב.