כשאנחנו פוגשים מישהו המבט שלנו נמשך באופן טבעי קודם כל לאזור העיניים, והן בעלות תפקיד מהותי בקביעת הרושם הראשוני שלנו לגבי אותו האדם.
מאחר ועור העפעפיים הינו דק במיוחד, עם חלוף הזמן לעפעפיים העליונים יש נטיה לצנוח כלפי מטה, בעוד שבעפעפיים התחתונים הנטיה היא לצבור שומן תת עורי היוצר מראה של "שקיות" מתחת לעיניים. שינויים אלו משווים לנו מראה עייף ומבוגר, שאינו הולם בהכרח את האנרגיה הפנימית שלנו.
את המצב הזה אפשר לתקן באמצעות ניתוח עפעפיים.
במאמר הבא נפרט על הניתוח ועל ההבדלים בין ניתוח עפעפיים עליונים לניתוח עפעפיים תחתונים.

ניתוח עפעפיים עליונים (הרמת עפעפיים)

המטרה המרכזית של העפעפיים היא להגן על העיניים שלנו, לשלוט בכמות האור הנכנסת לעין ולשמור על מידת לחות רצויה בעין. עם השנים שרירי העפעף העליון נחלשים, באזור מצטברים עודפי עור, והעור מאבד מגמישותו ועלול לצנוח לכיוון העין.

במקרים מסוימים מצב זה עלול ממש להפריע לשדה הראייה ואז נדרש ניתוח הרמת עפעפיים מסיבות רפואיות. אך גם אם צניחת העפעפיים העליונים אינה מפריעה לתפקוד היום-יומי, היא עדיין עלולה לשוות לנו מראה עייף ומבוגר. כאשר זה המצב, ניתוח עפעפיים עליונים, המוכר גם בשם הרמת עפעפיים, יכול לשפר את מראה העיניים באופן משמעותי.

בניתוח זה הרופא המנתח יבצע חתך קטן בקפל הטבעי של העפעף ויסיר רקמות שומן ועור עודף מהאזור.

ניתוח עפעפיים תחתונים

בדומה לעפעפיים העליונים, גם העפעפיים התחתונים משתנים לאורך השנים. אזור זה, שנמצא מתחת לעין, עלול לצבור עם הזמן עודפי עור ושומן, וכך נוצר מראה מעט נפוח ועייף של "שקיות" מתחת לעין. במקרים אחרים, העפעפיים התחתונים אף עלולים לצנוח ולחשוף את חלקה הלבן של העין מתחת לקשתית הצבעונית.
ניתוח עפעפיים תחתונים מבוצע באמצעות חתך מתחת לקו הריסים התחתון המאפשר להסיר עודפי שומן ועור וכך לשוות לאזור מראה צעיר ורענן יותר.
עם זאת, חשוב לדעת כי ניתוח עפעפיים תחתונים אינו מתאים לכל המצבים הרפואיים, ואינו יכול לסייע למשל במקרה של "עיגולים שחורים". לכן לפני הניתוח חשוב לפנות לייעוץ מקיף אצל מנתח מומחה ולבנות את תוכנית הניתוח על פי הצרכים המדויקים שלכם.

ניתוח עפעפיים

אפשר גם ביחד

ניתוח עפעפיים משולב, הכולל ניתוח הרמת עפעפיים וניתוח עפעפיים תחתונים באותה פרוצדורה ניתוחית הינו פתרון רווח מאוד. בדרך כלל ניתוח עפעפיים משולב יתחיל בהליך הרמת העפעפיים ולאחר מכן ישלים המנתח את תיקון אזור העפעפיים התחתונים, כאשר ההליך כולו יימשך כשעתיים.

התוצאות הסופיות של הניתוח תלויות כמובן במצב המקורי של העפעפיים ובנתוניו האישיים של המטופל, אך בדרך כלל אחרי התאוששות של מספר שבועות מראה העיניים ישתפר באופן משמעותי.

כמו בכל ניתוח פלסטי, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר על איזור רגיש כמו העיניים, חשוב מאוד לבצע ניתוח עפעפיים רק אצל מנתח פלסטי מומחה ומנוסה בתחום.