עפעפיים הן חלק בלתי נפרד מהעיניים שלנו, ובהחלט אחד האזורים בפנים שמשתנה עקב תהליך ההזדקנות שעובר גופנו. בדרך כלל הבעיה העיקרית היא עודפי עור ושקיות שומן המצטברים באזור העפעפיים, בעיה אסתטית שעלולה להפריע לחלק מהאנשים גם בראייה, ועקב כך בתפקוד היומיומי. הפתרון לעודפי עור בעפעפיים הוא ניתוח עפעפיים המתבצע במרפאה פלסטית או בחדר ניתוח, על ידי רופא מומחה.

אז מהו ניתוח עפעפיים?

שאלנו את ד"ר נמרוד פרידמן, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית על הפתרונות לעודפי העור בעפעפיים: "כשניגשים לדבר על ניתוח עפעפיים צריך להבין כי אנו מתייחסים בנפרד לעפעפיים העליונים ולעפעפיים התחתונים. בעפעפיים התחתונים אני מטפל בעיקר ב"שקיות" שנוצרו עם השנים ובעפעפיים העליונים אני מטפל בעודפי העור ולעתים אף בעודפי שומן אם קיימים.

ניתוח עפעפיים מתבצע במרפאה לכירורגיה פלסטית או בחדר הניתוח, בשתי דרכים: בעפעפיים העליונים אני יוצר חתך קטן באזור קפל טבעי, מעל לריסים. ביצוע החתך מאפשר לי להסיר את עודפי העור והשומן ולהשאיר אזור נקי מצלקות וסימנים.

גם בניתוח עפעפיים תחתונים אני יכול לבצע חתך מתחת לקו הריסים, והאפשרות השנייה היא לבצע חתך בתוך העפעף, הכול תלוי במצבו של המטופל. אנו נפגשים ומעריכים את המצב ואז מחליטים על תכנית טיפולים".

גלריית תמונות לפני ואחרי - ניתוח עפעפיים 9

למדריך המלא אודות ניתח עפעפיים

על סיכונים והחלמה

ד"ר נמרוד פרידמן: "ניתוח עפעפיים בדרך כלל אינו מלווה בכאב. המטופל מגיע לחדר הניתוח ומשתחרר באותו היום ללא צורך באשפוז. עלולים להופיע במקרים מסוימים סימנים כחולים או נפיחות כתוצאה מהניתוח, שנעלמים כעבור שבוע עד שבועיים.

ניתן לשוב לפעילות יחסית מהר, אך החזרה לפעילות היא עניין אינדיבידואלי. באופן עקרוני רב המטופלים שבים לפעילות מלאה אחרי מספר ימים. יש לזכור שאזור העפעף הוא אזור עדין, ומומלץ מאוד לבצע אותו במרפאה פלסטית, אצל רופא המתמחה בנישת ניתוחים פלסטיים וזאת בכדי לא לפגוע בזקיקי שערות הריסים ובכדי לקבל תוצאה מרשימה וטבעית ללא צלקות הנראות לעין".