לפני תיקון חזה טובולרי

מה מקור הבעיה בחזה טובולרי?

צורתו של חזה טובולרי נובעת בעיקר מחוסר התפתחות של החלק התחתון של השד. החצי התחתון של השד הוא מכווץ והמרחק בין הפטמה לגבולל התחתון של השד הוא קצר בהרבה מהרגיל. כתוצאה מכך השד נראה נפול ומקופל כלפי מטה. לא ניתן לבצע תיקון של הבעיה מבלי לפתוח ולשחרר אתת האזור הזה.
מאפיין נוסף של החזה הטובולרי הן העטרות הרחבות, אשר במקרים מסוימים תופסות את רוב שטח עור השד.

איזה שתלים מתאימים לתיקון חזה טובולרי?

מאחר ועיקר הבעיה היא בחלק התחתון של השד, אני צריך להשתמש בשתלים המסוגלים לפתוח את האזור ולמתוח את העור באזור זה. לשתלים אנטומיים יש צורת טיפה, כך שרוב הנפח שלהם מרוכז בשליש התחתון של השתל. צורה זו מאפשרת את מתיחת העור בשליש התחתון של השד בצורה טובה יותר מכפי שמסוגל לעשות השתל העגול.

לעיתים קרובות אני משתמש בשתל אנטומי מיוחד אשר מכיל בתוכו שני סוגים של ג'ל: פנימי רך יותר וחיצוני קשה יותר. שילוב זה מאפשר פתיחה טוב עוד יותר של הרקמה בחלק התחתון של השד, הדרושה לתיקון הפגם הטובולרי.

במהלך תיקון חזה טובולרי

איפה נעשה החתך?

ניתוח תיקון חזה טובולרי כולו נעשה דרך הפטמה.

מה נעשה בניתוח תיקון חזה טובולרי?

באמצעות חתך בגבול בין העור לעטרה, אני מבצע את ההקטנה של העטרה, עיצוב השד מבפנים והכנסה של השתל. את השתל ניתן למקם מעל או מתחת לשריר. ההחלטה על מיקום השתל תלויה במבנה השד.

שאלות ותשובות - תיקון חזה טובולרי

ניתוח לתיקון חזה טובולרי – המדריך המלא 

לאחר תיקון חזה טובולרי

למה אני צריכה לצפות לאחר הניתוח?

ברוב המקרים אין צורך בחבישת החזה לאחר תיקון חזה טובולרי ואני מסתפק בחזייה תומכת אותה תלבשי בשבועות הראשונים לאחר הניתוח. ייתכן ותחושי בכאבים בימים הראשונים לאחר הניתוח, במיוחד בתנועה או שיעול. אני רושם עבורך תרופות נגד כאבים, אשר ישפרו את הרגשתך.
תוכלי לצאת מהמיטה כבר ביום הניתוח. יש להימנע ממאמצים, התכופפות או הרמת חפצים כבדים למשך מספר ימים.

מתי אוכל לראות את התוצאה הסופית?

בניגוד לניתוח הגדלת חזה רגיל, אשר בו ניתן כבר אחרי כחודש חודשיים להתרשם מהתוצאה, הרי שבתיקון חזה טובולרי, התהליך הוא איטי יותר והתוצאה משתפרת עם הזמן. לאחר כחצי שנה התוצאה תהיה טובה יותר מזו שתראי לאחר שלושה חודשים ומראה החזה שלך לאחר כשנה יראה טוב יותר מאשר כשישה חודשים לאחר הניתוח. הסיבה לכך היא שתהליך עיצוב השד מחדש ובעיקר בחלקו התחתון לוקח זמן.

מתי אוכל לחזור לחיים רגילים?

תוכלי לחזור לפעילות רגילה לאחר מספר ימים עד שבוע. אני ממליץ להימנע מפעילות מאומצת למספר שבועות.

מה לגבי יחסי מין לאחר הניתוח?

יש להימנע מיחסי מין למשך שבוע לפחות ולאחר מכן מותר מגע עדין בלבד בשדיים למשך שישה שבועות .

האם מותר להיכנס להריון וניתן להניק לאחר תיקון חזה טובולרי?

מומלץ לא להיכנס להריון בשנה הראשונה לאחר תיקון חזה טובולרי. השינויים ההורמונאליים בהריון משפיעים על החזה ויכולים להפריע לתהליך הריפוי. במקרים רבים תוכלי להניק לאחר הרמת חזה אולם לא ניתן לצפות מראש האם ההנקה תהיה אפשרית. סיכויי ההנקה תלויים גם בסוג הניתוח שבוצע.

ניתוח לתיקון חזה טובולרי – המדריך המלא