מראה הגוף חשוב לנו בכל גיל – כאשר אנחנו שלמים עם הגוף שלנו אנחנו אוהבים אותו, נהנים ממנו, ומרגישים חופשיים יותר להיות מי שאנחנו מבלי להתבייש.
ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח הפופולרי ביותר אצל נשים בכל רחבי העולם, ונשים רבות מבצעות אותו בשלבים שונים של חייהן. אך האם קיים פרק זמן מתאים במיוחד לעבור ניתוח הגדלת חזה? התשובה לכך היא בוודאי אינדיבידואלית ומשתנה מאישה לאישה, אך יחד עם זאת ניתן ללמוד רבות לגבי המגמה הכללית על ידי התפלגות הגילאים הנפוצים לביצוע הניתוח ברחבי העולם.

לשם כך נעזרנו בסקר פרוצדורות אסתטיות לשנת 2018 של איגוד הפלסטיקאים העולמי – ISAPS. הנתונים נאספו במסגרת סקר בינלאומי לסיכום פרוצדורות אסתטיות אשר נערכו בשנת 2018, כאשר הנתונים מהמדינות הבאות נכללו בסקר: ארה"ב, ברזיל, מקסיקו, הודו, גרמניה, איטליה, קולומביה, ארגנטינה, תאילנד ואוסטריה. הסקר מקיף 10,607,227 פרוצדורות אסתטיות ניתוחיות, ו-12,659,147 פרוצדורות אסתטיות לא פולשניות.

הגדלת חזה לפני ואחרי 3

לגלריית תמונות לפני ואחרי ניתוח הגדלת חזה

    נשמח לעמוד לשירותך בטלפון או דרך טופס הפניה >





    לפניכם נתונים אודות שכיחות ניתוחי הגדלת חזה, בפילוח לפי קבוצות גיל

    ניתוחי הגדלת חזה עד גיל 18
    מהנתונים עולה כי 2.8% מהנשים עברו ניתוח הגדלת חזה בגיל 18, או מוקדם יותר.

    לא מומלץ לעשות שינויים בגודל החזה לפני שהשדיים מגיעים לגודלם הסופי. לכן, גם אם בגיל ההתבגרות הנערה מאוד מעוניינת בניתוח הגדלת חזה, יש להמתין לפחות עד גיל 17. יש לכך כמובן הסבר ברור והגיוני – עד גיל 17 גוף הנערה עוד מתפתח ואזור החזה גדל ומשתנה. לכן, כדי שלא לפגוע בהתפתחות הטבעית של הגוף, אין זה נהוג לבצע ניתוחים אסתטיים באזור זה לפני תום תקופת ההתבגרות המינית.
    מרבית ניתוחי הגדלת חזה המבוצעים בגילאים צעירים אלו מיועדים בעיקר על מנת לתקן עיוותים מסוימים בחזה כגון א-סימטריה, או חזה טובולרי, המפריעים לשגרת חייה ובטחונה העצמי של המטופלת.

    ניתוחי הגדלת חזה בגילאים 19-34
    מהנתונים עולה כי 53.9% מהנשים בחרו לעבור ניתוח הגדלת חזה בין הגילאים 19-34

    זהו טווח הגילאים הפופולרי ביותר לביצוע הניתוח ולא בכדי.
    טווח גילאים זה כולל מצד אחד בחורות צעירות הרוצות לשפר את מראה החזה שלהן ופרופורציות גופן, ומצדו השני אמהות לאחר לידות והנקות המעוניינות להחזיר לחזה שלהן את מראהו הצעיר והמלא מלפני הלידות.
    בין שני קצוות טווח הגילאים האלו ישנן גם נשים אשר בדיוק נמצאות בשלבי הקמת משפחה. לאותן נשים מומלץ להמתין עם הניתוח עד לסיום ההריונות המתוכננים, שכן הריון ולידה עלולים לפגוע במראה החזה ותוצאות הניתוח, עקב השינויים התכופים במידת החזה לאורך שלבי ההריון וההנקה.

    ניתוחי חזה בגילאים 35-50
    מהנתונים עולה כי 35.0% מהנשים בחרו לעבור ניתוח הגדלת חזה בין הגילאים 35-50.

    זהו טווח הגילאים השני הכי פופולרי לביצוע הניתוח. מעבר להגדלת החזה ושיפור פרופורציות הגוף, אצל נשים רבות בגילאים אלו מטרות הניתוח הן הצערה ועיצוב מחדש של מראה החזה, וזאת על ידי הוספת נפח שאבד במהלך הריונות, הנקות ושינויי משקל קיצוניים. במקרים בהם השפעות הגרביטציה ניכרות אף הן, ניתן לשלב את הניתוח עם הרמת חזה לקבלת תוצאות מיטביות.

    ניתוחי הגדלת חזה בין הגילאים 51-64
    מהנתונים עולה כי 7.2% מהנשים בחרו לעבור ניתוח הגדלת חזה בין הגילאים 51-64.

    הסיבות העיקריות לביצוע הניתוח בגילאים אלו הינן דומות לסיבות הניתוח בקבוצת הגיל הקודמת. כן נראה לרוב עליה באחוז הניתוחים המשולבים עם הליך הרמת חזה בטווח גילאים זה.

    ניתוחי הגדלת חזה אחרי גיל 65
    מהנתונים עולה כי 1.1% מהנשים בחרו לעבור ניתוח הגדלת חזה אחרי גיל 65.

    לניתוח הגדלת חזה יש אמנם "גיל מינימום", אך אין "גיל מקסימום" רשמי. ניתוח הגדלת חזה מבוקש מאוד בקרב נשים מבוגרות המעוניינות ליהנות מגוף נאה ומושך. בסופו של דבר, כל עוד אין סיבות רפואיות קונקרטיות, מצבה הבריאותי של האישה תקין, אין מניעה לבצע ניתוח הגדלת חזה גם בגילאים מבוגרים. להיפך, דווקא בגיל זה, אחרי שהאישה כבר הקימה משפחה והגשימה את שאיפותיה המקצועיות, היא פנויה הרבה יותר לעצמה, ונשים מבוגרות רבות בוחרות להשקיע בגופן ולהנות ממנו.

    בשורה התחתונה

    ניתוח הגדלת חזה יכול להתאים לכל אישה אחרי גיל 17, כאשר הגילאים הפופולריים ביותר לביצוע הניתוח הם בין גיל 19-34, ו- 35-50.
    יחד עם זאת הגיל האופטימלי לביצוע הניתוח הוא אינדיבידואלי ומשתנה מאשה לאשה. כדי להשיג את התוצאות המיטביות מהניתוח חשוב מאוד לבחור במנתח פלסטי מומחה ובעל ניסיון, אשר ידע להתאים את הניתוח על פי ציפיות ורצונות האישה, ואף להרים "דגל אדום" במידת הצורך.

    הגדלת חזה – המדריך המלא 

     

    מקורות:

    ISAPS Global Survey Results 2018
    https://www.isaps.org/wp-content/uploads/2019/12/ISAPS-Global-Survey-Results-2018-new.pdf