ניתוח הגדלת חזה נחשב לאחד הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר כיום. עבור נשים רבות מדובר בהגשמת חלום ובהזדמנות לעצב את הגוף שהן תמיד רצו. אך כדי להגיע לתוצאות הרצויות חשוב כמובן לבחור במנתח פלסטי מקצועי ומיומן, וחיוני לא פחות לטפל היטב באזור הניתוח ולפעול בהתאם להנחיות הרפואיות.

לפני הניתוח ואחריו כל מטופלת תקבל הוראות מפורטות לגבי המשך הטיפול בבית, אך ישנן כמה הנחיות כלליות הרלוונטיות בדרך כלל לכולן. במאמר הבא ריכזנו את ההנחיות הרפואיות הכלליות להתנהלות הרצויה אחרי ניתוח הגדלת חזה.

החזרה הביתה

הגדלת חזה היא תהליך קל וקצר יחסית. הניתוח נערך בהרדמה מלאה ונמשך בדרך כלל כשעה. עם זאת, מומלץ מאוד שלמטופלת יהיה מלווה שיסייע לה בחזרה הביתה ויוודא שהיא מרגישה בטוב. כדי שהנסיעה הביתה תהיה נעימה ונוחה ככל הניתן, כדאי גם להצטייד מראש בכרית שתבטיח כי חגורת הבטיחות לא תלחץ יותר מדי על אזור הניתוח.

האישה תצא מהמרפאה כשהיא לובשת חזיית ספורט תומכת, ואת החזייה הזאת היא תידרש בדרך כלל ללבוש בחודש הראשון שאחרי הניתוח.

לגלריית תמונות לפני ואחרי ניתוח הגדלת חזה

הקלת הכאבים

כמו בכל ניתוח, גם ניתוח הגדלת חזה עלול להיות כרוך בכאבים, במיוחד מאחר שמדובר באזור רגיש. מידת הכאב תלויה גם בסוג הניתוח שעוברת המטופלת, ובמקום שבו מונח השתל. כאשר השתל ממוקם מתחת לשרירים, ייתכן כי האישה תסבול מכאבים קשים יותר. על מנת להקל על האישה ולאפשר לה להתאושש במהירות, ניתן להיעזר במשככי כאבים על פי המלצת הרופא המטפל. לעיתים הטיפול התרופתי יכלול גם טיפול אנטיביוטי במטרה למנוע זיהום של האזור. בכל מקרה, אם הכאב עז מדי או אם האישה חשה ברע – יש להתייעץ עם הרופא ובמידת הצורך לפנות לטיפול דחוף.

מנוחה ותזונה נכונה

הדרך להחלמה מהירה מניתוח הגדלת חזה מתחילה ממנוחה מתאימה בבית. במרבית המקרים האישה תידרש לחופשת מחלה של בין עשרה ימים לשבועיים, והיא תחזור לפעילות רגילה בהתאם להרגשתה האישית.

מלבד זאת, בחודש הראשון שלאחר הניתוח אין לבצע פעילות גופנית מאומצת, ואין לטלטל את האזור יתר המידה. קפיצות וריצות עלולות לפגוע בתוצאות הסופיות של הניתוח, ולכן יש להקפיד על פעילות מתונה בלבד. כדי לסייע בהצלחת ההליך, יש להימנע מעישון ורצוי גם להקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה; כדאי לשלב בתפריט היומי פירות, ירקות ושתייה מרובה של מים – הללו יסייעו למנוע מצבים של עצירות.

הטיפול באזור הניתוח

את ההנחיות המדויקות באשר לאופן טיפול באזור הניתוח תקבל האישה באופן אישי מד"ר נמרוד פרידמן. לרוב המטופלת תתבקש שלא לשטוף את האזור ב-48 השעות הראשונות שאחרי הניתוח, ובמהלך החודש הראשון חשוב להקפיד לשכב על הגב בעת השינה, על מנת שלא להפעיל לחץ על החזה.

מלבד זאת, חשוב שהאישה תבדוק כי אזור הניתוח נקי וכי אין סימנים להתפתחות של דלקת. אם האזור כואב מאוד, נפוח או רגיש יש להתייעץ עם הרופא, ואם מתפתח חום או אם האישה סובלת מקשיי נשימה – עליה לפנות ללא דיחוי לטיפול רפואי.

את התוצאות הסופיות תראה האישה מספר חודשים אחרי הניתוח, ואז תוכל ליהנות מהגוף החדש שלה.

למידע נוסף:

הגדלת חזה – המדריך המלא