כל מטופלת המעוניינת לעבור הזרקת בוטוקס מתעניינת בשאלה למשך כמה זמן השפעת הטיפול תימשך. ננסה לענות על שאלה זו בהמשך המאמר, אם כי אנו חייבים לסייג כבר בשלב זה שמדובר בטווח רחב של זמנים, מאחר ומשך השפעתו של הבוטוקס תלוי מאוד במאפייניו האישיים של כל אדם.
אבל ראשית, לפני שמגיעים למשך ההשפעה, חשוב קודם להבין מהו הבוטוקס וכיצד הוא פועל.

מה זה בעצם בוטוקס?

הבוטוקס הוא אחד השמות המסחריים של חומר הנקרא – בוטולינום טוקסין (שם מסחרי זה הפך לשמו הגנרי של הטיפול), מדובר בחלבון שבעזרתו ניתן למנוע את תנועת השריר. חומר זה נוצר על ידי החיידק Clostridium botulinum, ובאמצעות הזרקה למקומות הנכונים מאפשר לחסום שליחה של אותות עצביים לאותו אזור. השריר שאליו הוזרק החומר אינו יכול להתכווץ, וכך הקמטים שנוצרו כתוצאה מפעולת השריר מתרככים ומטשטשים. את הטיפול בבוטוקס מתכננים על פי מצב ומיקום הקמטים של המטופלת ולפי בקשתה, כאשר בדרך כלל ישנם כמה אזורים עיקריים שבהם נהוג לטפל. אחד האזורים המבוקשים ביותר הוא אזור המצח, שאותו אנחנו מכווצים באופן טבעי בשגרת היום-יום מבלי לתת את הדעת. גם באזור שסביב העין נוטים להתפתח קמטים, והבוטוקס יכול לטשטש אותם ולהחזיר לעור את המראה הזוהר שלו.

כיצד מתבצע הטיפול?

הזרקת בוטוקס נחשבת להליך פשוט יחסית, אך בפועל כדי להגיע לתוצאה אפקטיבית וטבעית יש צורך בהבנה מעמיקה של אנטומיית שרירי הפנים וניסיון רב. לכן חשוב לבצע הזרקת בוטוקס אצל מנתח פלסטי מומחה.
ההזרקה עצמה אינה מצריכה הרדמה ולמעשה המטופלת כמעט שלא תחוש בדבר. לצורך הטיפול משתמשים במחט דקיקה ובעזרתה מזריקים את הבוטוקס לאזורי הטיפול כגון העיניים, הגבות והמצח. הזרקת הבוטוקס נמשכת כמה דקות בלבד ובסופו של התהליך המטופלת משוחררת לביתה עם הנחיות בנוגע להמשך. רופא מומחה יוכל גם לבצע טיפולים באזורים הנחשבים מורכבים יותר ודורשים מומחיות וניסיון רב כגון: הסנטר, הלחי והאף.

למשך כמה זמן נמשכת השפעת הבוטוקס?

השפעתו של הבוטוקס נמשכת בדרך כלל בין 3 ל-6 חודשים, אך אצל מי שכבר עברה כמה סבבי טיפול ההשפעה עשויה להימשך זמן ארוך יותר. יום-יומיים לאחר הטיפול בבוטוקס כבר יהיה ניתן לראות שיפור במראה העור ואת התוצאות הטובות יותר תראה המטופלת בסביבות היום השמיני לטיפול. בסיום תקופת ההשפעה של החומר, שריר הפנים חוזר לפעול, וכדי לשמור על התוצאות המבוקשות יהיה צורך לחזור על הטיפול. חשוב לזכור כי הבוטוקס הוא למעשה חלבון, ועל כן במקרים מסויימים הגוף מפתח נגדו נוגדנים. במצב כזה ייתכן כי הבוטוקס כבר לא ישפיע על השריר. כדי למנוע מצבים מסוג זה יש להקפיד על מרווחים מספקים בין טיפול לטיפול, ולבחור ברופא מומחה שידע לבצע את המלאכה העדינה במיומנות הנדרשת.

 

למדריך המלא אודות הזרקת בוטוקס

למדריך אודות בוטוקס במצח