נשים רבות בעלות חזה גדול סובלות מהשפעתו על הבריאות, המשקל ואפילו על מצב הרוח והביטחון העצמי. ניתוח הקטנת חזה הוא פתרון יעיל להעלמת מצוקות אלו, ונשים רבות שעברו את הניתוח מעידות ששינה את חייהן מקצה לקצה.

אם את שוקלת לעבור ניתוח להקטנת חזה, בוודאי יש לך שאלות רבות. המאמר הבא יענה על כמה מהשאלות הנפוצות ביותר בנושא.

מהם הנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מחזה גדול מדי?

נשים עם חזה גדול במיוחד עלולות לסבול מבעיות בריאותיות ומנזקים שונים לאורך השנים.
משקל השדיים מעמיס על השלד והשרירים, פוגע ביציבה, ועלול להוביל לכאבים כרוניים בצוואר, בגב ובכתפיים.
נשים רבות בעלות חזה כבד סובלות מפריחה או זיהום מתחת לשד, כתוצאה מהצטברות לחות, וכן מפציעה חוזרת ונשנית של עור הכתפיים כתוצאה מהעומס והחיכוך של רצועות החזיה.
בנוסף לכל אלו, פעמים רבות לחזה גדול יש גם השפעה נפשית ופסיכולוגית, והוא יכול להוביל לדימוי גוף שלילי (לעתים עד כדי הפרעת גוף דיסמורפית) ולבעיות בביטחון העצמי.

 

ניתוח הקטנת חזה - לפני ואחרי 16

הקטנת חזה – תמונות לפני ואחרי

 

האם יש גיל מקסימלי לניתוח הקטנת חזה?

אין גיל מקסימלי לניתוח הקטנת חזה, אך חשוב לדעת כי ככל שהגיל עולה, כך עולה גם הסיכוי לסיבוכים כתוצאה מהניתוח, כגון: זיהום באזור הניתוח, כמו כן ההחלמה הינה איטית יותר. לכן חשוב להיוועץ עם מנתח פלסטי בעל ניסיון בתחום, אשר יקח בחשבון את השלכות הגיל ומצבה הבריאותי של המטופלת על מהלך הניתוח וההחלמה, ואף ימליץ נגד ביצוע הניתוח במידת הצורך.

האם יש גיל מינימלי להקטנת חזה?

כדי להגיע לתוצאות מיטביות, ההמלצה היא להמתין עם ניתוח הקטנת החזה עד לאחר שהחזה מסיים את התפתחותו המלאה, בסביבות גיל 18. יחד עם זאת, במקרים חריגים בהם השפעת החזה הגדול יוצרת פגיעה משמעותית בחיי היומיום של המטופלת, ניתן לבצע אותו גם בגיל 15 או 16.

האם יורדים במשקל כתוצאה מניתוח הקטנת חזה?

בעקבות הסרת הרקמות העודפות מהשדיים במהלך הניתוח, קיימת ירידה מתונה במשקל הנעה, במרבית המקרים, בין 200 עד 800 גרם לכל שד.
בנוסף, כתוצאה מהניתוח נשים רבות מרגישות הרבה יותר קלילות, ויש להן מוטיבציה רבה יותר לבצע אימוני ספורט. לכן, במקרים רבים נשים ממשיכות להוריד במשקל גם לאחר הניתוח.

כמה מידות בחזיה ניתן לרדת בעקבות ניתוח הקטנת חזה?

ישנם מספר פרמטרים הקובעים כמה מידות חזיה ניתן להוריד בניתוח, וביניהם: כמות הנפח שניתן להסיר מהחזה, הצורה של החזה וטכניקת הניתוח. חשוב לזכור כי כל אישה שונה מחברתה, ואופי הניתוח משתנה לפי הצרכים הייחודיים של כל אישה, וכך גם הירידה במידת החזייה.

מהו הליך ניתוח הקטנת חזה?

במהלך ניתוח הקטנת חזה מקטינים את נפח השד, באמצעות הסרה של רקמת השד העודפת ושל עודפי עור, וממקמים מחדש את הפטמות. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית. חשוב לדעת שבמהלך הניתוח לא עוסקים אך ורק בהקטנת נפח החזה, אלא גם בעיצובו מחדש, הרמת החזה במידת הצורך, ושמירה על פרופורצית השדיים ביחס לפרופורציות הגוף.

מהם הסיבוכים האפשריים כתוצאה מניתוח להקטנת החזה?

כמו בכל התערבות כירורגית, גם בניתוח להקטנת החזה יכולים להיגרם סיבוכים מסוימים (אם כי בשכיחות נמוכה יחסית) כגון: אובדן של תחושה באזור הפטמות, זיהומים ודימומים.
במרבית המקרים ניתן לשמר את יכולת ההנקה, אך חשוב לשים לב שלא ניתן להבטיח זאת. לכן, כל אישה שעוברת הקטנת חזה צריכה לקחת בחשבון שייתכן ולא תוכל להניק ולהיות מודעת להשלכות הניתוח.
כדי להפחית את הסיכוי לסיבוכים, חשוב לעקוב באדיקות אחרי הוראות המנתח לאחר הניתוח.

אלו צלקות נשארות לאחר ניתוח הקטנת חזה?

ניתוח הקטנת חזה כולל חיתוך של העור, ולכן צלקות הן בלתי נמנעות. ד"ר נמרוד פרידמן מנתח בשיטה ייחודית, באמצעותה הוא מבצע ברוב המקרים שני חתכים בלבד – חתך בהיקף העטרה וחתך אנכי בצורת האות J מהעטרה כלפי מטה. בשיטה זו נחסכת הצלקת הרוחבית מהקפל התת שדי ועד לבית השחי.
החתכים מגיעים למצבם הסופי לאחר כשנה ויותר. במרבית המקרים הצלקות הנותרות הינן חיוורות ודקות, ואינן מפריעות לאשה.

 

5 דברים שחשוב שתדעי לפני שאת עוברת ניתוח להקטנת חזה

הקטנת חזה לגברים