מהחזה הנשי אי-אפשר להתעלם. הקווים העגולים שלו מוסיפים חן לגזרה הנשית וכאשר המראה שלו פרופורציונלי ונאה גם האישה תחוש ביטחון עצמי רב יותר. אך לעיתים, חזה גדול מדי עלול דווקא להוות מעמסה על האישה. נשים שבורכו בחזה גדול מתקשות לעיתים להשתתף בפעילות גופנית ואף סובלות מכאבי גב קשים. במצבים אלו, יכולה האישה לבצע ניתוח הקטנת חזה שיאפשר לה ליהנות מגופה ומאורח חיים המתאים לנפשה. אם גם את שוקלת ניתוח מסוג זה – קראי את המאמר הבא.

ניתוח הקטנת חזה - לפני ואחרי 16

הקטנת חזה – המדריך המלא 

באילו מקרים כדאי לשקול הקטנת חזה

חזה גדול עשוי להיות מרשים ונאה מאוד, אך לפעמים הוא דווקא גורם לאי-נוחות ולבעיות בריאות בקרב נשים רבות. במקרים אחרים, גודל החזה עשוי להיות לא פרופורציונלי לגוף, וכך האישה תתקשה גם בפעולה יום-יומית פשוטה כגון התאמת בגדים לגזרת גופה. אז כיצד יודעים מתי לפנות לייעוץ רפואי? להלן כמה מקרים שבהם כדאי לשקול ניתוח להקטנת חזה:

  • אי-נוחות וחוסר ביטחון עצמי – אם האישה אינה מרוצה מגודלו של החזה או אם היא נאלצת לספוג מהסביבה הערות הפוגעות בביטחון העצמי שלה, ייתכן כי הגיעה העת לשינוי.
  • כאבים – חזה גדול מטיל עומס רב על הצוואר והכתפיים ועל כן יכול להוביל להתפתחותן של בעיות בריאות. במצב זה איכות חייה של האישה עלולה להיפגע וניתן בהחלט לשקול ניתוח להקטנת חזה.
  • פטרת – חודשי הקיץ החמים והלחים מקשים על כולנו, אך נשים בעלות חזה גדול נאלצות להתמודד עם אתגר נוסף. הלחות גורמת לפעמים להיווצרות של פטרת בקפלי הגוף וגם מתחת לשד. גם במקרה זה ניתן להסתייע בניתוח הקטנת חזה.
  • שיפור היציבה – שדיים גדולים מקשים על האישה לשמור על יציבה טובה ובריאה. ניתוח הקטנת חזה מאפשר ליצור מראה פרופורציונלי ויקל על האישה להחזיר לעצמה את איזון גופה.
  • קושי בפעילות גופנית – נשים רבות נאלצות לוותר על פעילות גופנית בשל הקושי שמציב החזה הגדול. ניתוח הקטנת חזה יוכל להעניק לאישה מראה קליל יותר ויאפשר לה לשמור על אורח חיים פעיל ובריא.
  • שיפור מראה החזה – מראה החזה משתנה לאורך השנים; בגיל מבוגר יותר החזה נוטה לצנוח וגם לידה והנקה משפיעות על המראה שלו. ניתוח הקטנת חזה יכול להיות משולב גם במיצוק ובהקטנת העטרות ובסוף התהליך האישה תהנה מחזה נאה ומורם.

התוצאות הצפויות של ניתוח הקטנת חזה

לפני ניתוח הקטנת חזה, חשוב לקבל ייעוץ רפואי מלא ולבצע תיאום ציפיות עם הרופא המטפל. בשלב זה הרופא המנתח יגדיר ביחד עם המטופלת מהו הגודל המבוקש של החזה ואילו שינויים נוספים האישה רוצה לבצע. הניתוח עצמו מתבצע בהרדמה ואורכו כשלוש שעות. בסיומו האישה תישאר בדרך כלל תחת השגחה למשך לילה אחד ותשוחרר לביתה עם הנחיות ברורות.
ההחלמה היא מהירה יחסית – כמה ימים בלבד, אך בחודש הראשון לאחר הניתוח לא מומלץ לבצע פעילות גופנית מאומצת. בחודשים הבאים מראה החזה ישתפר בהדרגה, וכחצי שנה עד שנה אחרי הניתוח, החזה יקבל את צורתו הסופית, יהיה מורם יותר ויתאים למידות גופה של האישה.

כדי להשיג תוצאות מיטביות, יש לשים לב לנקודות הבאות:

  • משקל – מטרת הניתוח היא ליצור מראה אסתטי ופרופורציונלי. לכן, ניתוח הקטנת חזה מומלץ לבצע במצב שבו האישה נמצאת במשקל הגוף הרצוי לה. שינויים במשקל אחרי הניתוח עלולים לפגוע במראה השדיים.
  • חזייה תומכת – בעת השחרור מבית החולים רצוי שהאישה תלבש חזייה תומכת, שתסייע לשמור על החזה בשבועות הראשונים שאחרי הניתוח.
  • הריון – כדי לאפשר לחזה להחלים, מומלץ שלא להיכנס להריון בשנה הראשונה שאחרי הניתוח. כמו כן יש לקחת בחשבון כי ניתוח הקטנת חזה עלול לפגוע ביכולת להניק בעתיד.

אם הגעת עד לכאן, ייתכן כי גם את שוקלת ניתוח הקטנת חזה, אך חוששת מעט מתהליך. על מנת לקבל תשובות מלאות ומותאמות למצבך כדאי כמובן לפנות לייעוץ מקצועי שבסופו תוכלי לבחור את הדרך הנכונה עבורך.