צניחת החזה עשויה להיגרם בעקבות הריונות והנקה, שינויי גיל ומשקל. ניתוח להרמת החזה ישיב לך בחזרה את נשיותך ונעוריך, ויטיב משמעותית עם הדימוי העצמי.
אמנם יישנן כיום חזיות תומכות המיועדות להקניית תחושה נינוחה לאורך היום, אך אם את מעוניינת להרגיש באמת טוב עם גופך גם ללא כל ההסתייעות בחזייה, אזי ניתוח הרמת חזה מהווה הפיתרון האופטימאלי עבורך.

לחוש את הנשיות מחדש

ד"ר נמרוד פרידמן נחשב לאחד מן הרופאים המובילים בתחום הכירורגיה הפלסטית והאסתטית, ומתמחה בעיצוב חזה. ד"ר פרידמן מסתייע בשיטות החדשניות והמתקדמות ביותר, המזרזות את תהליך ההחלמה, ומעניקות תוצאה אסתטית מיטבית. בתום הניתוח להרמת החזה יהיו שדייך מורמים, ויעניקו לך שיפור משמעותי הן בחזות החיצונית והן בדימוי הגוף. סממני החתכים יטשטשו במרוצת הזמן, ויאפשרו לך להתהלך עם מחשוף, מבלי שיבחינו בניתוח שעברת. ד"ר נמרוד פרידמן מציין שישנן כיום שיטות מתקדמות המאפשרות תהליך ההחלמה מהיר ותוצאות אסתטיות מושלמות המשפרות משמעותית הן את המראה החיצוני והן את דימוי הגוף.

לא תמיד נדרשת הגדלה בנפח השד

ד"ר נמרוד פרידמן מסביר שקיים לעתים קרובות בלבול בקרב הלקוחות בין מגוון הניתוחים לעיצוב החזה, כאשר כל טיפול מותאם לכל אישה באופן אינדיבידואלי על פי המבנה הייחודי שלה, בין אם המקרה דורש הגדלה או הקטנת חזה, ובין אם המקרה דורש הרמת חזה או ניתוח משולב.

הניתוח נועד לנשים עם חזה בינוני עד גדול, שעם השנים קיבל מראה צנוח ונפול. ד"ר נמרוד פרידמן מדגיש שבניתוח הרמת חזה לא תמיד נדרשת הגדלה בנפח השד וניתן לבצע הרמת חזה ללא שתלים. עם זאת, בנסיבות שבהן מדובר הן בהתרוקנות השד והן בצניחתו, עשוי הניתוח לעיצוב חזה לכלול בנוסף להרמה גם הגדלת החזה, שבמסגרתו עושים שימוש בשתלים, או בהזרקת שומן עצמי לחזה, להקניית מראה טבעי אסתטי וממקמים מחדש את הפטמות.

ניתוח הרמת חזה 5

ניתוח הרמת חזה – המדריך המלא

שיטה חדשנית המובילה לתוצאה סופית מושלמת

מומלץ לבצע את הניתוח להרמת חזה כמחצית השנה ממועד הלידה או מסיום ההנקה, מהסיבה שיש להמתין שהשד נקי לחלוטין מחלב וצורתו התייצבה באופן סופי. כמו כן, חובה לוודא במהלך פגישת הייעוץ שמדובר במרפאה פלסטית מוכרת, אמינה ומתאפיינת ברמת מקצועיות גבוהה.

הניתוח מבוצע בבית החולים בהרדמה כללית ונמשך בדרך כלל בין שעתיים לשלוש שעות. במקרים רבים משתחררות המנותחות בבית החולים בתום התאוששות של שעות ספורות תחת השגחה. התהליך הניתוחי נבחר בהתאם לצורכי כל מקרה, ובמידה והמקרה דורש הרמת חזה קלה, ניתן להסתפק בחתך סביב הפטמה עם או ללא תוספת שתל.

עם זאת במידה ומדובר בצניחת חזה משמעותית, נהוג להשתמש כיום בשיטה חדשנית המאפשרת ביצוע של שני חתכים בלבד במקום שלושה כפי שמקובל היה עד כה בשיטה המסורתית. שיטה חדשנית זו מטשטשת ומקטינה את הצלקות, ומובילה לתוצאה סופית מושלמת של שד מורם ומלא.

שאלות שעשויות לעניין אותך לפני הניתוח להרמת החזה

מה הגורמים לצניחת החזה?

כוח הכובד בשילוב של מגוון גורמים נוספים מובילים לצניחת החזה במרוצת השנים. בין גורמים המזרזים את צניחתו של חזה ניתן למנות את התנודות הגדולות במשקלו של החזה בעקבות הריון, הנקה והפסקת ההנקה אשר גורמים לרפיון רקמות החיבור המחזיקות את רקמת השד, במקביל לאיבוד גמישותו וחוזקו של העור במרוצת השנים.

האם זה נכון שניתן להרים את השד באמצעות שתלים בלבד, ובכך להימנע מצלקות?

התשובה היא חיובית רק במקרים של התרוקנות השד המלווה בצניחה מינימאלית. עם זאת, במרבית מן המקרים עולה הצורך בהרמת השד או הרמת חזה. בנסיבות בהן יישנם עודפי עור משמעותיים, כל טיפול בצניחה על ידי הוספת שתל גדול, עשוי להיראות נפלא בטווח הקצר, אך יוביל בסופו של דבר להחמרת הצניחה בעקבות השתל הכבד שהוסף.

מהו משך הניתוח להרמת חזה?

ניתוח הרמת חזה עשוי להימשך כשעתיים עד שלוש שעות, והוא מבוצע בהרדמה כללית בבית החולים. במרבית מן המקרים משתחררת המנותחת לביתה לאחר השגחה בת מספר שעות.

כיצד מתבצע הניתוח להרמת החזה?

התהליך הניתוחי נבחר על ידי ד"ר נמרוד פרידמן בהתאם לצורכי המטופלות. בנסיבות בהן מדובר בהרמת חזה קלה, ניתן ליישם זאת על ידי הסתפקות בחתך סביב הפטמה, לרוב עם תוספת של שתל. במקרים של צניחת חזה משמעותית, משתמש ד"ר נמרוד פרידמן בשיטה חדשנית הדורשת שני חתכים במקום שלשה. שיטה חדשנית זו מקטינה את אורכן של הצלקות, ולתוצאה מוגמרת של שד מלא ומורם לעומת השיטה הישנה שבאמצעותה מתקבל שד רחב ושטוח.

כמה זמן אורך תהליך ההתאוששות?

כבר ביום הניתוח ניתן לצאת מן המיטה, אך יחד עם זאת חשוב להימנע ממאמצים מיותרים למשך מספר ימים. במרבית מהמקרים לא נדרשת חבישת החזה, וניתן להסתפק בחזייה תומכת. בימים הראשונים שלאחר הניתוח עשויה המנותחת לחוש בכאבים, בעיקר בזמן תנועה או שיעול, אך ניתן להקל עליהם באמצעות נטילת תרופות לשיכוך כאבים. לאחר מספר ימים ניתן כבר לשוב לפעילות רגילה, אך מומלץ להימנע מפעילות מאומצת למשך מספר שבועות.

מה בנוגע לכניסה להיריון או הנקה לאחר הניתוח להרמת החזה?

יש להימנע מיחסי מין למשך שבוע לפחות ולאחר מכן מותר מגע עדין בלבד בשדיים למשך שישה שבועות . השינויים ההורמונאליים במהלך ההיריון עשויים להפריע לתהליך הריפוי, על כן מומלץ להימנע מכניסה להיריון בשנה הראשונה שלאחר ביצוע הניתוח. היכולת להניק תלויה בסוג הניתוח שבוצע ובמקרים רבים היא אפשרית. אך יחד עם זאת, לא ניתן כיום לדעת מראש ובאופן וודאי את הסיכויים לכך.