התוצאות של ניתוח הרמת חזה נראות באופן מיידי לאחר הניתוח, כאשר במהלך השבועות שלאחר הניתוח הנפיחות תיקטן וצורת החזה הסופית תתקבע. תוצאות סופיות של צורת החזה יראו רק לאחר מספר חודשים, בעוד שהצלקות, על אף שצפויות להישאר, ילכו ויטשטשו עם הזמן.
תוצאות ניתוח להרמת חזה הינן ארוכות טווח, אולם צורת החזה יכולה להמשיך ולהשתנות עם השנים ובמקרים מסויימים אף להצריך ניתוח חוזר בהמשך.

הרמת חזה
ניתוח הרמת חזה – המדריך המלא

גורמים המשפיעים על משך הזמן של תוצאות ניתוח הרמת חזה:

  • הזדקנות –
    ככל שהשנים חולפות אלסטיות העור יורדת, דבר המשפיע, בטווח הארוך, על תוצאות הניתוח.
  • שינויים קיצוניים במשקל –
    עליה או ירידה דרסטית במשקל עלולות להשפיע לרעה על תוצאות הניתוח. מומלץ להשתדל לשמור על משקל יציב ככל הניתן.
  • הריון והנקות –
    ניתן לבצע ניתוח הרמת חזה בכל גיל לאחר גמר התפתחות השדיים, לפני או אחרי הריונות. יחד עם זאת מומלץ לבצע את הניתוח לאחר גמר תכנית הילודה של המטופלת, שכן הריון והנקה עלולים להשפיע לרעה על תוצאות הניתוח.
  • כוח המשיכה (בעיקר במקרים בו נפח השד גדול) –
    כדי להילחם בהשפעות כוח הכבידה ההמלצה החד משמעית היא להקפיד ללכת ביום יום עם חזיה, ולוודא שהיא מספקת תמיכה מספקת לשד. חשוב במיוחד להקפיד על חזיה תומכת בעת ביצוע פעילות גופנית.
  • מידת האלסטיות של העור –
    אלסטיות העור מושפעת רבות מהגנטיקה שלך, יחד עם זאת הימנעות מחשיפה לשמש, הימנעות מעישון והקפדה על תזונה נכונה יעזרו למקסם את אלסטיות עורך ובכך לשמר את תוצאות הניתוח למשך זמן רב יותר.

 

השפעות שיטת ניתוח הרמת החזה על שמירת תוצאות הניתוח לאורך זמן:

  • הרמת חזה הנעשית אך ורק ע"י הידוק מעטפת העור תחזיק מעמד פחות זמן מאשר ניתוח הרמת חזה הכולל עיצוב ומיקום מחדש של כל רקמת השד.
  • הרמת חזה המשולבת עם שתל עלולה להחזיק מעמד פחות זמן מהרמת חזה ללא שתל, כתוצאה מתוספת המשקל של השתל וכפועל יוצא – השפעת כוח המשיכה על צניחת השד.

 

לסיכום – ניתוח הרמת חזה הנעשה באופן מקצועי ע"י מנתח פלסטי מומחה ובעל נסיון, שמירה על משקל גוף קבוע ואורח חיים בריא, ותמיכה מספקת לשדייך באמצעות חזיה יעזרו לשמור על תוצאות ניתוח הרמת החזה לתקופה ארוכה יותר, ובמקרים רבים אין צורך לבצע ניתוח חוזר גם לאחר עשרות שנים.

 

ניתוח הרמת חזה – המדריך המלא