הגוף הנשי עובר שינויים רבים לאורך השנים, ובדרך כלל שינויים אלו ניכרים גם בחזה. עור החזה מאבד במשך הזמן מהאלסטיות שלו, וכך החזה כבר אינו זקוף כשהיה. במצב זה, האישה יכולה לבחור לעשות ניתוח הרמת חזה לשיפור המראה האסתטי שלו. אך לפני הניתוח, חשוב להתייעץ עם מנתח פלסטי מומחה לגבי סוגי ההרמה הקיימים ולבדוק מהו סוג ההרמה המתאים לך.

האם ניתוח הרמת חזה מתאים עבורך?

המטרה המרכזית של ניתוח הרמת החזה היא לסגל לו מראה צעיר יותר. לשם כך מסירים עור מיותר ומעצבים את השד מחדש. בשל אופי הניתוח, חשוב לבצע אותו בשלב נכון בחיים, ולעיתים יומלץ לאישה להמתין מעט לפני ביצוע הניתוח.

ניתוח הרמת חזה עשוי להתאים במקרים הבאים:

  • ניתוח לאחר לידה והנקה – לעיתים קרובות, בסיומה של תקופת ההנקה מגלה האישה כי מראה החזה השתנה. במקרים אלו ניתן בהחלט לבצע ניתוח הרמת חזה, אך אם האישה מתכננת להביא לעולם ילדים נוספים, כדאי לדחות את מועד ביצוע הניתוח. לידות נוספות והנקות נוספות יפגעו בתוצאות, ולכן את הניתוח כדאי לבצע בסיום שלב הקמת המשפחה.
  • שיפור המראה לאחר ירידה במשקל – דיאטה נכונה ותזונה נכונה מאפשרות לאישה לשמור על גוף בריא. עם זאת, אם האישה עברה דיאטה דרסטית והשילה חלק ניכר ממשקל גופה, ייתכן כי מראה החזה שלה ייפגע. לעיתים עלול להיווצר עור מיותר ובמקרים רבים החזה נראה נפול או פחות מלא. גם במקרה זה ניתן להסתייע בניתוח להרמת חזה.
  • חזה לא זקוף – חזה נפול הוא לא תמיד תוצאה של דיאטות או של הריונות. לעיתים מדובר בנטייה גנטית, וכך החזה עלול להיות לא זקוף גם בגיל צעיר יחסית. ניתוח הרמת חזה עשוי להיות הפתרון המתאים גם במצבים אלו.

ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה – המדריך המלא

שיטות לניתוח הרמת חזה

כפי שניתן להבין, ניתוח הרמת חזה עשוי להתאים לנשים שונות במצבים שונים ובשלבים שונים בחיים. לכן, לא קיימת טכניקה אחת לביצוע הפרוצדורה, אלא יש להתאים את הניתוח למצבו של החזה, לרצונה של הלקוחה ולמטרותיה:

  • במקרה של צניחת חזה קלה – נשים רבות אינן מעוניינות בהכרח בחזה גדול יותר, אלא רק רוצות להצעיר את החזה ולשפר את המראה שלו. כך, אם צניחת החזה היא מינורית יחסית, אפשר לבצע חתך אחד בלבד מסביב לפטמה, ולעיתים אין חובה להיעזר בשתל. מי שרוצה, יכולה כמובן להוסיף שתל קטן למראה מלא יותר. ניתוח זה משאיר צלקת קטנה אחת מסביב לפטמה.
  • במקרה של צניחת חזה משמעותית – כאשר צניחת החזה משמעותית, חתך אחד לא יהיה מספק, אך באמצעות שיטה חדשנית, ניתן לבצע שני חתכים בלבד במקום שלושת החתכים הרגילים. הטכניקה הזאת מצמצמת את הצלקות ומטשטשת אותן, ואף מובילה לתוצאות מרשימות.
  • הרמת חזה בשילוב הגדלת חזה – ניתוח הרמת חזה משולב לעיתים בניתוח הגדלת חזה. נשים רבות, המעוניינות בחזה מלא יותר, יכולות לבחור בשתל בנפח הרצוי וכך המנתח מעצב עבורן את החזה האידיאלי מבחינתן.
  • שיפור המראה של עטרת הפטמה – הריון ולידה משפיעים לא רק על האלסטיות של העור, אלא גם על המראה של עטרת הפטמה. העטרת נראית לעיתים גדולה יותר ממה שהייתה ובמהלך הניתוח אפשר לעצב אותה מחדש.

 

לסיכום, ניתוח הרמת חזה מאפשר לאישה לחזור למראה צעיר ורענן יותר, ולעיתים היא יכולה גם להשיג חזה מלא ונאה יותר. עם זאת, חשוב לבחור בחוכמה את הרופא המנתח. רופא מקצועי המומחה בתחום יבנה ביחד עם האישה את התוכנית הטיפולית המתאימה ויסייע לה להגיע לתוצאות לשביעות רצונה.