שתלים להגדלת חזה חגגו לא מזמן יובל וזה הזמן לבצע סקירה קצרה על סוגי השתלים בעבר ובהווה, על ההבדלים ביניהם, היתרונות והחסרונות.

צורת השתלים

ניתן לחלק את צורת השתלים לשתי קבוצות עיקריות: עגולים או אנטומיים.

שתלים עגולים

השתלים העגולים הינם סימטריים ונראים כמו חצי בועה/ חצי כדור.
הם מעניקים מראה מלא יותר בחלקו העליון של המחשוף, אם כי המראה הכללי לרוב "עשוי" יותר ופחות טבעי מהמראה המוענק ע"י שתלים אנטומיים.

שתלים אנטומיים

צורתם של השתלים האנטומיים הינה צורת "טיפה" המחקה באופן משכנע יותר את צורת השד הטבעית ועיקר נפחם נמצא בחלקו התחתון של השתל. השתלים האנטומיים מגיעים בשלוש דרגות של אורך ומאפשרים התאמה יותר מדוייקת למבנה גופה של האשה ומראה טבעי יותר.
החסרון העיקרי הוא בכך שהשתל יכול להסתובב על צירו בתוך הגוף, ומאחר ואינו סימטרי מראה השד יפגע. כמו כן מראה החזה עם שתלים אנטומיים פחות טבעי במנח של שכיבה.

*** עדכון לסוף שנת 2019 – נכון להיום לא מתבצעים יותר ניתוחים במרפאה עם שתלים אנטומיים. השימוש בשתלים עגולים נימשך כרגיל, וקיימת גם אופצה להגדלת חזה בשילוב שומן עצמי. ***

סוגי שתלים להגדלת חזה

כמעט כל השתלים הנהוגים היום לשימוש בניתוח הגדלת חזה הינם שתלי סיליקון, הנבדלים זה מזה במרקם הג'ל ובסוג המעטפת.

מרקם הג'ל

קיימים שתלים במילוי של ג'ל סיליקון רך וגמיש המעניק מראה טבעי יותר לשדיים ומדמה את תחושת המגע של שד טבעי. שתלים עם ג'ל נוקשה יותר מעניקים לחזה מראה ותחושה פחות טבעיים, אולם מצד שני החזה יותר "יעמוד" ויבלוט בשטח…

סוג המעטפת

מעטפת השתל עשויה לרוב מסיליקון או פוליאוריתן, ונבדלת ברמת החספוס שלה –
ישנם שתלים בעלי מעטפת חלקה בעוד שבאחרים המעטפת מחוספסת בדרגות חספוס שונות בהתאם לחברה המייצרת.
חספוס המעטפת נועד להפחתת הסיבוך השכיח ביותר בניתוחי הגדלת חזה – התקשות / קפסולה, ובשתלים אנטומיים החספוס מסייע גם להפחתת סיכויי תזוזת השתל (החספוס מעודד את היצמדות הרקמה אל השתל ומסייע בכך למניעת הסיבוב).
חסרונות החספוס – יכול לגרום לגירוי של הרקמה, במקרים מאוד נדירים עלול לבוא לידי ביטוי בסוג נדיר של לימפומה.

שתלים להגדלת חזה – הדור החדש

שתלי מוטיבה נכנסו לשוק לפני כ -8 שנים ושינו על פניהם את חוקי המשחק.
אם פעם ההבחנה בין שתלים אנטומיים לשתלים עגולים היתה ברורה, הרי ששתלי מוטיבה טשטשו את הגבולות בין השניים וחוללו מהפכה בתחום.

שתלי מוטיבה כוללים מספר חידושים מהפכניים:

  1. הג'ל שבתוך השתל מאוד גמיש ולכן הוא זז עם השד בצורה טבעית.
  2. מעטפת השתל בעלת חספוס עדין מאוד, כך שהיא עדיין מתאימה לקטגורית שתלים חלקים, ומצד שני החספוס העדין הוא במידות מיקרוסקופיות המתאימות במדויק לגודל תאי הגוף ולכן הסיכוי לדחיית השתל ויצירת קפסולה מאוד נמוך.
  3. עד כה אין אף דיווח של מקרי לימפומה הקשורים ישירות בשתל זה.
  4. בשל הגמישות הרבה של הג'ל אפשר להכניס את השתל דרך חתך קטן יותר.
  5. מאחר ומעטפת השתל יותר גמישה היא גם חזקה יותר, בנוסף גם הסיכון שג'ל המילוי ישבר/ יפרד יורד בשל הגמישות הרבה שלו.
  6. מראה טבעי! בשל הגמישות הרבה של השתל ברגע שהאשה עומדת הוא נראה כמו טיפה, וכשהיא שוכבת הוא מתיישר ונראה יותר טבעי, כך ששתל מוטיבה בעצם מהווה חלופה לשתל אנטומי.
    למעשה אנו מקבלים את היתרונות של השתל האנטומי בשילוב עם היתרונות של השתל העגול בשתל אחד.

המלצות לבחירת השתל

אין שתל אחד המתאים לכולן ובחירת השתל צריכה להיעשות בייעוץ אישי של מנתח פלסטי מיומן, תוך שכלול כל הנתונים האישיים של המטופלת.
אם בעבר רוב השתלים שעבדנו עמם במרפאה היו אנטומיים, עם כניסת השתלים החדשים של מוטיבה לישראל, ובזכות כל היתרונות שלהם, הנטיה שלנו כיום היא להעדיף את השימוש בהם.

 

הגדלת חזה – המדריך המלא 

למידע עדכני בנושא שתלים להגדלת חזה (אתר ה – FDA)