1. באילו בעיות אסתטיות ניתן לטפל ע"י הזרקת בוטוקס?

קמטים הגורמים למראה עייף, כועס, עצבני או עצוב, הנובעים כתוצאה מפעולות שרירי ההבעה בפנים.

חוסר סימטריה בגבות או פנים שיכולה להיפתר על ידי שחרור של שריר.

2. תוך כמה זמן נראה תוצאות וכמה זמן הן יחזיקו מעמד?

לרוב ניתן לראות תחילת השפעה כבר אחרי יומיים מהטיפול והיא תישאר לפרק זמן של שלושה עד שישה חודשים. לאחר פרק זמן זה השפעת הטיפול נחלשת ויש צורך לעשות הזרקה נוספת לשימור התוצאה.

התוצאה בטיפול בקמטי הבעה משתפרת מטיפול לטיפול ובאה לידי ביטוי מלא רק לאחר מספר טיפולים.

יש לקחת בחשבון שקמטים שכבר חרושים בעור לא יעלמו כליל בטיפול ראשון, אולם מאחר והעור במנוחה העור יבנה את עצמו מחדש ולכן התוצאה תשתפר מהזרקה להזרקה, בשאיפה להעלמה מלאה.

דוגמא מצויינת לכך היא הקמטים בין הגבות. לאחר טיפול של שנה – שנה וחצי (3-5 הזרקות) לא נדיר לראות שיפור עד לכדי העלמה מלאה של הקמט.

3. האם טיפול קבוע בבוטוקס יכול למנוע הופעת קמטים?

לבוטוקס אפקט מניעתי בכך שאינו אינו מטפל ישירות בקמט אלא בגורם להופעת הקמט – תנועת השריר. במידה ומתחילים בטיפול קבוע בגילאים צעירים (30-40, במקרים מסויימים אפילו בגילאי ה – 20) לפני שהקמטים מעמיקים, הנסיון המצטבר מעיד על כך שטיפול קבוע יכול למנוע הופעת קמטים, או לפחות לדחות משמעותית את הופעתם והיקפם.

4. האם מזריקים בוטוקס תחת הרדמה חלקית או מלאה?

הטיפול נעשה ללא כל הרדמה, או רק עם משחה מאלחשת.

 

7 דברים שצריך לדעת על הזרקות בוטוקס

למדריך המלא אודות הזרקת בוטוקס

5. בוטוקס – תופעות לוואי וסיכונים

תופעות הלוואי של טיפול בבוטוקס הינן לרוב מקומיות, קלות ונדירות, וכוללות: "סימנים כחולים" במקום ההזרקה, חולשה בשריר שהוזרק או בסביבתו, נפיחות במקום ההזרקה החולפת תוך מספר דקות. תופעות אלו הינן מקומיות וחולפות לרוב תוך מספר שבועות.

תופעות לוואי סיסטמיות הינן נדירות ביותר בשימוש בבוטוקס למטרות קוסמטיות, וכוללות: תחושת שפעת, חולשה באזורים מרוחקים ממקום ההזרקה/ חולשת שרירים מפושטת ועוד.

הטיפול בבוטוקס החל עוד בשנות ה – 90 ומאז ועד היום הצטברו עדויות רבות אודות בטיחות הטיפול. תופעות הלוואי הינן נדירות ביותר כל עוד הטיפול נעשה בצורה מקצועית וע"י רופא מוסמך.

6. האם ניתן להזריק בוטוקס בהריון או בהנקה?

הטיפול בבוטוקס אסור במהלך ההריון או ההנקה.

7. מה כדאי לשאול בייעוץ לקראת טיפול בוטוקס?

למרות שהפעולה נראית פשוטה, הזרקת בוטוקס מחייבת הבנה עמוקה ויסודית של האנטומיה של הפנים, מיקומם המדוייק ועומקם של השרירים, וכן הבנת אופן פעולה של השרירים השונים, יחסי הכוחות ושיווי המשקל בין החלקים השונים של הפנים (לדוגמא – טיפול בקמטים עמוקים במצח כאשר הגבות מאוד נמוכות יכול להיות בעייתי במקרים מסויימים בשל הסכנה שינמיך עוד יותר את הגבות).

לאור זאת חשוב לטפל בקמטים רק אצל פלסטיקאי מוסמך ובעל נסיון בתחום.

להלן מספר שאלות שכדאי לשאול לפני תחילת הטיפול:

  • האם הרופא המטפל הינו מומחה בכירורגיה פלסטית?
  • מי הולך לבצע בפועל את ההזרקה?
  • האם אני מועמד טוב לטיפול בבוטוקס?
  • מה עלי לעשות כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר?
  • מהו זמן ההחלמה הצפוי?
  • מהם הסיכונים של הפרוצדורה?
  • לאלו תוצאות עלי לצפות?

בנוסף, יש לקחת בחשבון שבגילאים מתקדמים, בהם כבר קיימת צניחה משמעותית של רקמות הפנים, ייתכן והפתרון המומלץ הינו מתיחת פנים, אשר ירענן ויצעיר את מראה הפנים בצורה אפקטיבית יותר, ולתקופה ארוכה יותר.

לחצ/י כאן כדי לקרוא כמה זמן בוטוקס מחזיק מעמד לאחר הטיפול